• 10 Νοεμβρίου, 2012

    ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕισΑΠ: Γνωστοποίηση πληροφοριών από τις ΔΟΥ σχετικά με την περιουσιακή κατάσταση των υπόχρεων προς διατροφή προσώπων

    Προς : τους Κ.Κ. Εισαγγελείς Εφετών του Χώραςκαι δι‘ αυτών τους Κ.Κ. Εισαγγελείς Πρωτοδικών της περιφέρειάς τους.   Κατά τη διάταξη του άρθρου 25 3 4 εδ.β” Ν.1756/1988 «Περί Κώδικα Οργανισμού δικαστηρίων και κατάστασης των δικαστικών λειτουργών» ο εισαγγελέας πρωτοδικών δικαιούται να παραγγέλλει στις υπηρεσίες του δημοσίου, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των οργανισμών κοινής ωφέλειας και όλων γενικά των επιχειρήσεων του δημόσιου τομέα, να παραδώσουν έγγραφα ή να χορηγήσουν αντίγραφα τους, όταν το ζητήσουν νομικά ή φυσικά πρόσωπα που έχουν δικαίωμα ή έννομο συμφέρον, εκτός αν πρόκειται για έγγραφα από αυτά που αναφέρονται στο άρθρο 261 του Κ.Π.Δ. Περαιτέρω κατά τη διάταξη του άρθρου 1445 Α.Κ., ο καθένας από τους πρώην συζύγους είναι υποχρεωμένος να δίνει στον άλλο ακριβείς πληροφορίες για την περιουσία του και τα εισοδήματά του, εφόσον είναι χρήσιμες για τον καθορισμό του ύψους της διατροφής. Με αίτηση ενός από τους πρώην συζύγους, που διαβιβάζεται μέσω του’ αρμόδιου εισαγγελέα, ο εργοδότης, η αρμόδια υπηρεσία και ο αρμόδιος οίκόνομικός έφορος είναι υποχρεωμένοι να δίνουν κάθε χρήσιμη πληροφορία για την περιουσιακή κατάσταση του άλλου συζύγου και προπάντων για τα εισοδήματά του. Τέλος κατά το άρθρο 51 § Τ Ν.3842/2010 κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται η χορήγηση στοιχείων ακινήτων των φορολογουμένων και στις περιπτώσεις που ορίζονται από το άρθρο 1445 Α. Κ Από τις διατάξεις αυτές συνάγεται ότι η γνωστοποίηση από τις Δ.ο.Υ. των σχετικών με την περιουσιακή κατάσταση των υποχρεών προς διατροφή προσώπων πληροφοριών, προκειμένου να καθορισθεί το ύψος της, κατόπιν παραγγελίας του αρμοδίου εισαγγελέα Πρωτοδικών, είναι υποχρεωτική και σε περίπτωση άρνησης οι αρμόδιοι υπάλληλοι υπέχουν ποινική ευθύνη (παράβαση του άρθρο 169 Π.Κ. και υπό προϋποθέσεις του άρθρου 259 π. κ.).Παρατηρείται, όμως το φαινόμενο οι αρμόδιες Δ.ο.Υ. να γνωστοποιούν μόνο τα εισοδήματα των υποχρέων διατροφής προσώπων και όχι τα λοιπά περιουσιακά τους στοιχεία (όπως ακίνητα κλπ.). με αποτέλεσμα να μην αποτυπώνεται η πραγματική οικονομική κατάσταση των υποχρέων προς διατροφή προσώπων και εν τέλει ο ορθός καθορισμός του ύψους της, ή και να αρνούνται ρητά υποστηρίζοντας ότι η γνωστοποίηση των εν λόγω στοιχείων επιτρέπεται μόνο όταν η αιτούμενη διατροφή αφορά τον έναν από τους πρώην συζύγους και όχι άλλα πρόσωπα . Η θέση αυτή όμως δεν στηρίζεται σε διάταξη νόμου, αλλά είναι αυθαίρετη, δεδομένου ότι για την ταυτότητα του νομικού λόγου οι πιο πάνω διατάξεις έχουν εφαρμογή σε κάθε περίπτωση που ζητείται διατροφή καθ’ όσον διαφορετικά δεν θα ήταν δυνατόν από τα δικαστήρια να καθορίσουν το ύψος της. Κατόπιν τούτου παρακαλούμε όπως συστήσετε στους εισαγγελείς Πρωτοδικών της περιφέρειας σας να μνημονεύουν στις παραγγελίες που απευθύνουν προς τις αρμόδιες Δ.ο.Υ. για τη γνωστοποίηση των περιουσιακών στοιχείων των υποχρεών προς διατροφή προσώπων και τις προμνησθείσες διατάξεις, ώστε το φαινόμενο αυτό να εξαλειφθεί

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 10 Νοεμβρίου, 2012

    Γνωμοδότηση για το Μνημόνιο ΙΙΙ Χρυσόγονου – Καϊδατζή

    Κώστας Χ. Χρυσόγονος Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου Τμήμα Νομικής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Ακρίτας Καϊδατζής Λέκτορας Συνταγματικού Δικαίου Τμήμα Νομικής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης   ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ για τη συνταγματικότητα του σχεδίου νόμου «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 – Επείγοντα μέτρα εφαρμογής του Ν. 4046/2012 και Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016»   Ι. Ερώτημα Μας τέθηκε το ερώτημα από τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. – Ε.Κ.Μ., κ. Αλέξη Τσίπρα, εάν είναι συνταγματικά ανεκτές, ιδίως ενόψει της προηγούμενης νομολογίας των ελληνικών και ευρωπαϊκών δικαστηρίων, οι νέες πρόσθετες περικοπές σε μισθούς, συντάξεις και επιδόματα και οι λοιπές επιβαρύνσεις που προβλέπονται στο νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή στις 5.11.2012, οι οποίες επισωρεύονται σε σειρά αντίστοιχων περικοπών και επιβαρύνσεων που έχουν επιβληθεί κατά την προηγούμενη τριετία. Η γνώμη μας είναι η εξής: ΙΙ. Απάντηση Α. Προσδιορισμός των εξεταζόμενων μέτρων Στην παρούσα γνωμοδότηση εξετάζονται ορισμένα μόνον από τα μέτρα του κατατεθέντος νομοσχεδίου τα οποία, σωρευτικά με τα ήδη επιβληθέντα παλαιότερα, μειώνουν ακόμη περισσότερο το ατομικό και οικογενειακό εισόδημα, είτε διότι περικόπτουν μισθούς, συντάξεις και επιδόματα είτε διότι αυξάνουν λοιπές επιβαρύνσεις. Αυτά μπορούν να ομαδοποιηθούν ως εξής: (α) Περικοπές αποδοχών –       Καθολική κατάργηση των επιδομάτων εορτών και αδείας για όλους τους υπαλλήλους και μισθωτούς του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα (παράγραφος Γ.1.(1) του νομοσχεδίου). –       Υπαγωγή του προσωπικού των ν.π.ι.δ. του δημόσιου τομέα και των δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών του ν. 3429/2005 στο βαθμολογικό και μισθολογικό καθεστώς του Δημοσίου (παράγραφος Γ.1.(12) του νομοσχεδίου). Σημειωτέον ότι καταργείται ότι καταργείται ο περιορισμός ότι οι αποδοχές δεν μπορεί να είναι μικρότερες του 65% των μέσων αποδοχών του 2009. –       Μειώσεις αποδοχών όλων των αμειβόμενων με ειδικά μισθολόγια δημοσίων λειτουργών και υπαλλήλων, που κατά περίπτωση υπερβαίνουν το 35% (παράγραφος Γ.1.(13)-(36) του νομοσχεδίου). (β) Περικοπές συντάξεων –       Μείωση του συνολικού ποσού της μηνιαίας σύνταξης (κύριας και επικουρικής) του Δημοσίου και όλων των ασφαλιστικών φορέων, που χορηγείται από οποιαδήποτε πηγή και αιτία, κατά 5% για συντάξεις από 1.000 έως 1.500 ευρώ, κατά 10% από 1.500 έως 2.000 ευρώ και κατά 15% για συντάξεις άνω των 2.000 ευρώ (παράγραφοι Β.(3) και ΙΑ.3.(ΙΙ) του νομοσχεδίου). –       Καθολική κατάργηση των επιδομάτων εορτών και αδείας για τους συνταξιούχους του Δημοσίου και όλων των ασφαλιστικών φορέων, περιλαμβανομένων του ΟΓΑ και του ΝΑΤ (παράγραφοι Β.(4) και ΙΑ.3.(V) του νομοσχεδίου). –       Κατάργηση του επιδόματος κοινωνικής αλληλεγγύης (ΕΚΑΣ) για χαμηλοσυνταξιούχους κάτω των 64 ετών (παράγραφοι Β.(6), σ. 7, και παρ. ΙΑ.3.(Ι).6, του νομοσχεδίου). –       Μειώσεις του εφάπαξ βοηθήματος των συνταξιοδοτούμενων, σε ποσοστά που ανέρχονται κατά περίπτωση μέχρι και στο 83% (παράγραφος ΙΑ.3.(ΙΙΙ) του νομοσχεδίου). –       Κατάργηση της σύνταξης ανασφάλιστων υπερηλίκων για όσους είναι κάτω των 67 ετών και θέσπιση πρόσθετων προϋποθέσεων και εισοδηματικών κριτηρίων για τους υπόλοιπους (παράγραφος ΙΑ.3.(VIΙ) του νομοσχεδίου). (γ) Περικοπές επιδομάτων  –       Κατάργηση ειδικών επιδοτήσεων ανεργίας, ειδικών εισοδηματικών ενισχύσεων ανεργίας, καθώς και των επιδοτήσεων λόγω ανεργίας απολυόμενων μισθωτών λόγω συγχώνευσης, μεταφοράς ή συνένωσης επιχειρήσεων (παράγραφος ΙΑ.1.(Ι)-(ΙΙ) του νομοσχεδίου). –       Κατάργηση όλων των οικογενειακών και πολυτεκνικών επιδομάτων και υποκατάστασή τους από ενιαίο επίδομα στήριξης τέκνων, που χορηγείται βάσει εισοδηματικών κριτηρίων. Πλήρες επίδομα λαμβάνουν οικογένειες με εισόδημα έως 6.000 ευρώ, τα 2/3 του επιδόματος λαμβάνουν οικογένειες με εισόδημα έως 12.000 ευρώ, το 1/3 οικογένειες με […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 8 Νοεμβρίου, 2012

    Πρωτοφανής δικαστικός συμβιβασμός, Αγρότη και τριών Τραπεζών, από το Ειρηνοδικείο Χανίων

        Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, θεωρείται, πρωτοφανής ο δικαστικός συμβιβασμός που επήλθε ,από το Ειρηνοδικείο Χανίων, μεταξύ Αγρότη υπερχρεωμένου και των τριών Τραπεζών, όπου διατηρούσε χρέος, από ¨καταναλωτικά δάνεια και πιστωτικές κάρτες. Συγκεκριμένα επί της ουσίας της υπόθεσης: Με την υπαρ.339/2012 απόφαση του , το Ειρηνοδικείο Χανίων, ΄δικαίωσε με δικαστικό συμβιβασμό , δανειολήπτη αγρότη 47 ετών , διαζευγμένο ,πατέρα ενός τέκνου, με περιουσιακά στοιχεία,.Ο εν λόγω δανειολήπτης είναι μέλος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης η οποία τον συνέδραμε αλλά ,και ο ίδιος ακολούθησε με ” ευλάβεια” τις οδηγίες της( για την ένταξή του στο Ν.3869/2010) τόσο στην Εξωδικαστική διαδικασία όσο και στην διαδικασία του Ειρηνοδικείου.0 καταναλωτής , είχε δανειστεί από τρεις Τράπεζες, συνολικού ποσού χρέους 67.451,35 Ευρώ και ο οποίος ζήτησε και κατάφερε την συναίνεση των δύο πιστωτριών Τραπεζών, οι απαιτήσεις των οποίων υπερέβαιναν το 66% του χρέους. ..Διαφώνησε όμως η τρίτη πιστώτρια Τράπεζα και η διαφωνία της κρίθηκε από το δικαστήριο καταχρηστική ,παίρνοντας θέση υποκατάστασης της συγκατάθεσης αυτής, προκειμένου να επιτευχθεί δικαστικός συμβιβασμός, διατάζοντας να γίνει και από την τρίτη Τράπεζα δεκτό το σχέδιο διευθέτησης των οφειλών ,όπως αυτό προτάθηκε από τον δανειολήπτη. Ο δανειολήπτης επικαλούμενος, μόνιμη αδυναμία πληρωμής των ληξιπρόθεσμων χρηματικών οφειλών του ζήτησε και πέτυχε από το Ειρηνοδικείο Χανίων, να υποκατασταθεί η συγκατάθεση της μίας αντιτιθέμενης πιστώτριας Τράπεζας,να επικυρωθεί το Σχέδιο διευθέτησης οφειλών όπως αυτό τροποποιημένο κατατέθηκε ,να ανακληθεί η αίτηση ρύθμισης των χρεών του, και ακόμα ο χρεωμένος καταναλωτής που εκτός από την κύρια κατοικία 110 τ.μ που διέσωσε, κατάφερε να παραμείνει και να διασώσει από ρευστοποίηση και τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία., προτείνοντας δόσεις κατά το δικό του μπορώ. Τέλος η ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , χαιρετίζει αυτή την προσπάθεια, που επιτέλους καταβάλλουν κάποιες Τράπεζες να τα “βρουν” με τους πελάτες τους,και καλούμε και τις υπόλοιπες να τις μιμηθούν, να αλλάξουν και πολιτική αλλά και τακτική, οι ημέρες είναι δύσκολες, οι πολίτες της Χώρας μας περνούν πρωτόγνωρες οικονομικές δυσκολίες ας το δουν, για το κοινό καλό. Και δεν ξεχνάμε και την Δικαιοσύνη, να την ευχαριστήσουμε για μια ακόμα φορά, που στέκεται δίπλα στους χειμαζόμενους από την φτώχεια καταναλωτές(υπερχρεωμένα νοικοκυριά” Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης Ιωάννα Μελάκη   http://enosikatanaloton.blogspot.gr/

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 4 Νοεμβρίου, 2012

    Συνεχίζουν να «ανθούν» οι φορολογικοί παράδεισοι!

    Η δικαστική αυστηρότητα και η αυξανόμενη πολιτική πίεση δεν πέτυχαν να αποθαρρύνουν εταιρικούς επενδυτές από την αναζήτηση ευκαιριών σε ευρωπαϊκούς φορολογικούς παραδείσους.   Ολοένα και περισσότεροι λογιστές, τράπεζες και σύμβουλοι επιχειρήσεων υπογράφουν πολυετή συμβόλαια ενοικίασης γραφείων σε Λουξεμβούργο ή τα νησιά της Μάγχης, στην προσπάθειά τους να εξυπηρετήσουν πελάτες, οι οποίοι αναζητούν νόμιμες μεθόδους φορολογικής ελάφρυνσης.«Η βιομηχανία της φοροαποφυγής βρίσκεται σε ακμή. H οικονομική ύφεση δεν επηρεάζει καθόλου αυτή τη μορφή τραπεζικών συναλλαγών», λέει ο φορολογικός σύμβουλος Ρίτσαρντ Μέρφι. Πάνω από το 7% των γραφείων στο Σίτι του Λονδίνου παραμένουν χωρίς ενοικιαστές, ενώ το ποσοστό αυτό στο Λουξεμβούργο δεν ξεπερνά το 3,5%. Ανάλογη εικόνα παρουσιάζουν και ορισμένα νησιά της Καραϊβικής, όπως τα Μπαρμπάντος και τα Κέιμαν. Οι νήσοι Τζέρσι και Γκέρνζι στη Μάγχη προσφέρουν σε εταιρίες, που εγκαθίστανται σε αυτά, μηδενικούς φορολογικούς συντελεστές, ενώ το Λουξεμβούργο απολαμβάνει ιδιαίτερα χαμηλού ΦΠΑ, αποφεύγοντας παράλληλα να φορολογεί τους τόκους που εξασφαλίζουν οι εταιρίες αυτές από την είσπραξη δανείων τους στη Βρετανία. Το 2009, και οι τρεις χώρες υπέγραψαν διεθνή δέσμευση με στόχο τη συμμόρφωσή τους με τις διεθνείς φορολογικές πρακτικές. Οι πρόσφατες αποκαλύψεις που συνδέουν τις τρεις αυτές περιοχές με στρατηγικές φοροαποφυγής από μεγάλες εταιρίες, όπως η Amazon Βρετανίας, αλλά και προσωπικότητες του θεάματος στην Αγγλία, αύξησαν σημαντικά τις πολιτικές πιέσεις και καλλιέργησαν αρνητική εικόνα για τα κράτη αυτά. παρότι οι συναλλαγές αυτές είναι καθ’όλα νομότυπες. www.kathimerini.gr με στοιχεία από Reuters

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 29 Οκτωβρίου, 2012

    Υποχρέωση αποζημίωσης των ομολογιούχων από την Αργεντινή

    Αμερικανικό Εφετείο αποφάσισε ότι η Αργεντινή θα πρέπει να καταβάλει περί το ένα δισεκατομμύριο ευρώ σε ομολογιούχους που ζημιώθηκαν από την πτώχευση της χώρας το 2001. Συγκεκριμένα, το Δικαστήριο έκανε δεκτό ότι η Αργεντινή εσφαλμένα κατέταξε κατά προτεραιότητα την αποπληρωμή των απαιτήσεων που προέρχονταν από την αναδιάρθρωση του χρέους της χώρας, έναντι αυτών που προέρχονταν από το παλαιότερο χρέος, το οποίο και οδήγησε στην πτώχευση. Έκρινε, έτσι, το Δικαστήριο ότι η Αργεντινή παρέβη τις σχετικές δεσμεύσεις της ως προς την αποπληρωμή των χρεών και οφείλει να αποζημιώσει τους συγκεκριμένους ομολογιούχους. Αντιθέτως, το Εφετείο απέρριψε όλες τις ενστάσεις της Αργεντινής, μεταξύ των οποίων και τον ισχυρισμό ότι ενδεχόμενη καταδίκη της χώρας σε αποζημίωση όλων των ομολογιούχων του προ της πτώχευσης χρέους, θα οδηγούσε σε μία νέα κατάρρευση της αργεντίνικης οικονομίας. Πρωτοδίκως η Αργεντινή είχε επιχειρήσει ανεπιτυχώς να αποτρέψει την γνωστοποίηση περιουσιακών της στοιχείων στους ομολογιούχους και συγκεκριμένα την κοινοποίηση τραπεζικών εγγράφων σχετικά με τα περιουσιακά της στοιχεία εκτός της επικράτειας των Ηνωμένων Πολιτειών, προβάλλοντας το δικαίωμα της ετεροδικίας, ισχυρισμός, όμως, που δεν έγινε δεκτός από το Δικαστήριο. lawnet

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 24 Οκτωβρίου, 2012

    Ακύρωση της ευρεσιτεχνίας που οδήγησε στο πρόστιμο της Samsung

    Η Επιτροπή ακύρωσε την κατοχύρωση εκ μέρους της Apple καθώς η εταιρεία δεν κατάφερε να την πείσει για τον καινοτόμο και πρωτοποριακό χαρακτήρα της ευρεσιτεχνίας. Η Επιτροπή για θέματα ευρεσιτεχνιών και εμπορικών σημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών (United States Patent and Trademark Office – USPTO) ακύρωσε ευρεσιτεχνία της Apple, η οποία είχε αποτελέσει το επίκεντρο της δικαστικής διαμάχης της αμερικανικής εταιρείας με τη Samsung και είχε οδηγήσει στην έκδοση δικαστικής απόφασης που επέβαλε στη δεύτερη χρηματικό πρόστιμο ύψους 1 δις. Δολαρίων, για παραβίαση της κατοχυρωμένης ευρεσιτεχνίας. Η Επιτροπή ακύρωσε την κατοχύρωση εκ μέρους της Apple καθώς η εταιρεία δεν κατάφερε να την πείσει για τον καινοτόμο και πρωτοποριακό χαρακτήρα της ευρεσιτεχνίας. Η Samsung μάλιστα έχει ήδη καταθέσει αντίγραφο της απόφασης της Επιτροπής στο δικαστήριο της Καλιφόρνια που της είχε επιβάλει το υπέρογκο χρηματικό πρόστιμο και ζητά να ανακληθεί η δικαστική απόφαση. Αξίζει να αναφερθεί ότι η νοτιοκορεάτικη εταιρεία έχει καταθέσει ενώπιον της Επιτροπής αιτήσεις επανεξέτασης και άλλων κατοχυρωμένων ευρεσιτεχνιών της Apple επιχειρώντας έτσι να κερδίσει έδαφος στην τεχνολογική «μάχη» με τον αμερικανικό κολοσσό. Βέβαια, να σημειωθεί ότι μόνο μέσα στη χθεσινή ημέρα αναγνωρίσθηκε από την USPTO η κατοχύρωση συνολικά 34 ευρεσιτεχνιών στην αμερικανική εταιρεία. Πληροφόρηση: Foss Patents, Time Magazin lawnet

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 23 Οκτωβρίου, 2012

    Ιταλικό Δικαστήριο δέχεται την ύπαρξη αιτιώδους σχέσης μεταξύ χρήσης κινητού τηλεφώνου και καρκινογένεσης

    Το Ανώτατο Δικαστήριο της Ιταλίας έκανε δεκτή την ύπαρξη αιτιώδους σχέσης μεταξύ χρήσης κινητού τηλεφώνου και καρκινογένεσης. 22/10/2012 11:32   Το ιταλικό Δικαστήριο αποφάνθηκε υπέρ της ύπαρξης αυξημένου κινδύνου εμφάνισης καρκίνου, που οφείλεται στην παρατεταμένη χρήση κινητού τηλεφώνου, δικαιώνοντας έτσι εργαζόμενο που είχε προσφύγει στη Δικαιοσύνη επί του θέματος. Ο συγκεκριμένος εργαζόμενος αποδίδει τον όγκο που εμφάνισε στην αριστερή πλευρά του προσώπου του, στην πολύωρη καθημερινή χρήση κινητού τηλεφώνου που απαιτούσε η εργασία του. Το Δικαστήριο, δεχόμενο την ανωτέρω βλαπτική επίδραση του κινητού τηλεφώνου, διέταξε την αποζημίωση του εργαζομένου και την χορήγηση σε αυτόν αναπηρικής σύνταξης. Η απόφαση του Δικαστηρίου στηρίχτηκε κυρίως σε μελέτες [http://www.radiationresearch.org/pdfs/royal_society_hardell.pdf] που διεξήχθησαν από το Hardell Group κατά την περίοδο 2005-2009. Η σχέση μεταξύ κινητών τηλεφώνων και καρκινογένεσης είναι αντικείμενο αντιπαράθεσης της επιστημονικής κοινότητας, με αντικρουόμενες έρευνες να έρχονται στο φως της δημοσιότητας. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας [Δελτίο Τύπου 2011], οι ραδιοσυχνότητες αποτελούν, υπό προϋποθέσεις, κίνδυνο για την ανθρώπινη υγεία, ενώ η χρήση κινητών τηλεφώνων έχει χαρακτηριστεί ως «πιθανώς καρκινογόνος». Κατόπιν τούτων, ο ΠΟΥ συνιστά την εφαρμογή της αρχής της προφύλαξης ως προς την χρήση των κινητών, προτείνοντας μια σειρά από μέτρα, μεταξύ των οποίων η αποφυγή μακρών συνομιλιών μέσω των συγκεκριμένων συσκευών, η χρήση εξαρτημάτων αποδέσμευσης των χεριών (“hands free kits”), και η προτίμηση σταθερών τηλεφώνων σε όσες περιπτώσεις είναι δυνατόν.

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 19 Οκτωβρίου, 2012

    ΗΠΑ: Δεν είναι παράνομη η παραβίαση του ηλεκτρονικού λογαριασμού εργαζομένου

    Δικαστήριο της Πενσυλβάνια έκρινε ότι η παραβίαση του ηλεκτρονικού λογαριασμού ενός εργαζομένου από τον εργοδότη του δε συνιστά παραβίαση της νομοθεσίας για την προστασία στο διαδίκτυο (Computer Fraud and Abuse Act- CFAA). Πιο συγκεκριμένα, η υπόθεση έφτασε ενώπιον της δικαιοσύνης όταν η Linda Eagle, πρώην εργαζόμενη στην εταιρεία Edcomm διαπίστωσε ότι δεν μπορούσε να αποκτήσει πρόσβαση στο λογαριασμό της στο LinkedIn μετά την απόλυσή της. Όσο η Eagle εργαζόταν στην επιχείρηση, είχε δώσει τον κωδικό της σε μια συνάδελφο προκειμένου να τη βοηθήσει με την επεξεργασία των στοιχείων της. Μετά την απόλυση της Eagle, η συνάδελφός της άλλαξε τον κωδικό πρόσβασης και αντικατέστησε το όνομα και τη φωτογραφία με τα αντίστοιχα στοιχεία της διαδόχου της Eagle στη θέση εργασίας στην Edcomm. H Eagle άσκησε αγωγή ζητώντας να αναγνωριστεί παραβίαση των διατάξεων της CFAA και να της επιδικαστεί αποζημίωση συνολικού ύψους 100.000 δολαρίων για προσβολή της προσωπικότητάς της καθώς και για τις επαγγελματικές ευκαιρίες που έχασε εξαιτίας αυτού του περιστατικού. Το Δικαστήριο παρ’ όλα αυτά θεώρησε ότι δε δικαιολογείται πλήρως η βλάβη που προκλήθηκε στην ενάγουσα καθώς η ίδια δεν αναφέρει ότι πλήττεται από τη μη πρόσβαση στο λογαριασμό της αλλά από άλλα γεγονότα που απορρέουν απλά από το επίμαχο συμβάν. lawnet

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 19 Οκτωβρίου, 2012

    Φάκελος – κανένα καταφύγιο για τους απατεώνες (Συνέντευξη Arlene McCarthy)

    Η οικονομική κρίση αποκάλυψε πόσο ανεξέλεγκτα λειτουργεί το διεθνές χρηματοπιστωτικό σύστημα, όπου η χειραγώγηση των αγορών συναντά τις κολοσσιαίες αποζημιώσεις εκείνων που προ ουδενός ορρωδούν στο κυνήγι και του τελευταίου ευρώ. Όμως οι καιροί αλλάζουν και, στις 9 Οκτωβρίου, η επιτροπή Οικονομικών του ΕΚ στήριξε την επιβολή ποινών κάθειρ- ξης στους χειρότερους παραβάτες. Η εισηγήτρια, Arlene McCarthy (Σοσιαλιστές, Βρετανία) δέχθηκε να απαντήσει στις ερωτήσεις μας.   Φαίνεται ότι οι εποπτικές αρχές αδυνατούν να παρακολουθήσουν τις συνεχείς καινο-   τομίες στη λειτουργία των αγορών που επιτρέπουν στις εταιρίες να πλουτίζουν με   αμφιλεγόμενες πρακτικές. Η οδηγία για την χειραγώγηση των αγορών που απαντά   σε αυτό;   Το πραγματικό μάθημα από την κρίση είναι ότι οφείλουμε να δημιουργήσουμε κανόνες και ποινές που να προλαμβάνουν τέτοιες κρίσεις και όχι να τρέχουμε εκ των υστέρων, όταν οι τράπεζες έχουν για άλλη μια φορά υπονομεύσει την εμπιστοσύνη των πολιτών στις αγορές. Στόχος των νέων κανόνων είναι να βεβαιωθούμε ότι κάθε μορφή χειραγώγησης των αγορών επισύρει ποινικές κυρώσεις αλλά και να κλείσουμε τα παραθυράκια που υπάρχουν στην εποπτεία των αγορών. Η διερεύνηση τέτοιων υποθέσεων είναι πολύπλοκη και δύσκολη και η εποπτική αρχή, για να πετύχει την καταδίκη του παραβάτη πρέπει να έχει πρόσβαση σε κάθε διαθέσιμη πληροφορία.   Πώς εξηγείτε ότι εκείνοι που ενέχονται σε σκάνδαλα όπως η χειραγώγηση του LIBOR   με κόστος εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ δεν αντιμετωπίζουν, σήμερα, ποινική   δίωξη σαν κάθε κοινός κλέφτης. Το ΕΚ τι κάνει;   Το σκάνδαλο LIBOR έδειξε ότι ο χρηματοπιστωτικός τομέας δεν έχει αλλάξει και ότι έχου- με ανάγκη κανόνων για να αντιμετωπίσουμε τέτοια κρούσματα. Είναι απαραίτητο να αντι- μετωπίσουμε σοβαρά το οικονομικό έγκλημα και να επιβάλλουμε ποινικές κυρώσεις στους ενόχους. Σήμερα υπάρχουν ουσιαστικές αποκλίσεις μεταξύ των κρατών μελών στην αντιμετώπιση της χειραγώγησης των αγορών. Είναι σημαντικό να αποκτήσουμε εναρμονισμένους κανόνες σε ότι αφορά το ποινικό σκέλος για να μην μπορούν οι επιτήδειοι να εκμεταλλεύονται τις διαφορετικές νομοθεσίες. Δεν υπάρχει καταφύγιο για εκείνους που είναι αποφασισμένοι να κάνουν απάτη. Για πρώτη φορά εισάγουμε πανευρωπαϊκές ποινικές κυρώσεις με ποινές στερητικές της ελευθερίας, με μέγιστες ποινές κάθειρξης για insider trading και χειραγώγηση της αγοράς λόγω “εσωτερικής” πληροφόρησης όχι μικρότερες των πέντε ετών και φυλάκισης για τη διάδοση τέτοιας πληροφόρησης με σκοπό το insider trading και τη χειραγώγηση της αγοράς όχι μικρότερες των δύο ετών. Με άλλα λόγια κανένα κράτος μέλος δεν θα μπορεί να επιβάλ- λει ποινές μικρότερες των 5 και 2 ετών αντιστοίχως.   Το σύστημα ως έχει σήμερα βρίσκεται στην υπηρεσία του πολίτη ή μήπως ισχύει το   αντίθετο;   Χρειάζεται να γίνουν πολλά για να αποκαταστήσουμε την εμπιστοσύνη στις τράπεζες και το χρηματοπιστωτικό τομέα. Πρέπει να κινηθεί πάλι η πραγματική οικονομία και να βεβαιω- θούμε ότι οι καταναλωτές προστατεύονται. Κατόπιν εκκλήσεων από Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις εισάγουμε επίσης νέα μέτρα κατα- πολέμησης της κερδοσκοπίας στις επιδοτήσεις για τρόφιμα. Η κερδοσκοπία στις αγορές αγαθών που οδηγεί σε αυξήσεις των τιμών των τροφίμων θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των φτω- χότερων στις φτωχότερες χώρες. Πρέπει να τελειώνουμε με τέτοιες πρακτικές που ωφελούν μόνο τους κερδοσκόπους και τα κέρδη του τομέα. europarl.europa.eu

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 18 Οκτωβρίου, 2012

    Εφ.Αθ. 4606/2012, Πολλαπλό (χωριστά για κάθε έναν εκκαλούντα) παράβολο άσκησης έφεσης. Κίνδυνος για μαζική (με συνοπτικές διαδικασίες) απόρριψη, ως απαραδέκτων, όλων των εφέσεων με περισσότερους από έναν εκκαλούντες, οι οποίες ασκήθηκαν μετά την 2/4/2012.

    ΑΡΘΡΟ του Γιάννη Μ. Κοτζαμανίδη, Μέλους του Δ.Σ. και Προέδρου της Επιτροπής Δικαιοσύνης του Δ.Σ.Θ. Την ουσιαστική κατάργηση του δευτέρου βαθμού δικαιοδοσίας και την μαζική δικονομική … «σφαγή» χιλιάδων διαδίκων, που άσκησαν το ένδικο μέσο της εφέσεως μετά την 2/4/2012, σηματοδοτεί η ερμηνεία του άρθρου 12 του Ν. 4055/2012, στην οποία κατέληξε η, εντελώς πρόσφατη, υπ’ αριθμ. 4606/2012 απόφαση του Εφετείου Αθηνών. Η εν λόγω απόφαση δέχεται, μεταξύ άλλων, ότι, αν η έφεση ασκείται με το ίδιο δικόγραφο ΑΠΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΕΝΟΣ διαδίκους και συντρέχει απλή (και όχι αναγκαστική) μεταξύ τους ομοδικία, Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ ΑΠ’ ΑΥΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΑΥΤΟΤΕΛΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΠΡΟΚΑΤΑΒΑΛΕΙ ΧΩΡΙΣΤΟ ΠΑΡΑΒΟΛΟ (200 ΕΥΡΩ). Αν, δηλαδή, ασκείται κοινή έφεση από οκτώ (8) διαδίκους, τότε για το παραδεκτό της άσκησής της δεν αρκεί η προκαταβολή ενός παραβόλου των 200 ΕΥΡΩ, αλλά οκτώ ξεχωριστών παραβόλων συνολικού ποσού … 1600 ΕΥΡΩ (8 Χ 200 ΕΥΡΩ) !!!!!. Με βάση, λοιπόν, την ανωτέρω ερμηνεία της εν λόγω, κυριολεκτικά πρωτοφανούς, δικονομικά απαράδεκτης και, κυρίως, βάναυσα αντισυνταγματικής διάταξης, το Εφετείο Αθηνών ΑΠΕΡΡΙΨΕ, ΩΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ, έφεση πλειόνων διαδίκων, για την οποία προκαταβλήθηκε ένα μόνον (για όλους) παράβολο και όχι τόσα όσα και οι εκκαλούντες. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονισθεί, ότι, με βάση τις παραδοχές της πιο πάνω απόφασης, σε ανάλογες με την προαναφερθείσα περιπτώσεις, το δικόγραφο της έφεσης που ασκήθηκε με ένα (για όλους) παράβολο ΔΕΝ ΔΙΑΣΩΖΕΤΑΙ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΕΝΑΝ, ΕΣΤΩ, ΑΠ’ ΤΟΥΣ ΕΚΚΑΛΟΥΝΤΕΣ, αλλά, αντίθετα, ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΑΙ ΩΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ, ως προς όλους !!!!. Κι’ αυτό γιατί, κατά την εν λόγω απόφαση, «στην πράξη κατάθεσης του δικογράφου της έφεσης γίνεται μνεία μόνο του αριθμού του διπλοτύπου, όχι δε και του … ονόματος εκείνου ή εκείνων, που προέβησαν στην κατάθεση του ποσού του διπλοτύπου» !!!!!. Με λίγα λόγια η μεν έφεση πάει … «άκλαυτη», το δε παράβολο παραμένει, παρά ταύτα, επ’ ωφελεία του Ελληνικού Δημοσίου, αφού δεν … γνωρίζει σε ποιόν πρέπει, να το αποδώσει !!!!!. Όπως εύλογα γίνεται αντιληπτό, εάν οι παραδοχές της ανωτέρω, υπ’ αριθμ. 4606/2012, αποφάσεως του Εφετείου Αθηνών αποτελέσουν πάγια νομολογία όλων των Δευτεροβάθμιων Δικαστηρίων της Χώρας (πράγμα το οποίο μετά βεβαιότητος, για … αυτονόητους λόγους, αναμένεται να συμβεί), τότε ΘΑ ΤΙΝΑΧΘΕΙ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΟΛΟ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΝΟΜΗΣ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ, η οποία, αναπόφευκτα, με μαζικές προσφυγές, ΘΑ ΟΔΗΓΗΘΕΙ ΣΕ ΠΟΛΛΑΠΛΕΣ ΚΑΤΑΔΙΚΕΣ ΑΠ’ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ (ΕΔΔΑ). Πιο συγκεκριμένα η, κατά την πιο πάνω ερμηνεία, εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 12 ν. 4055/2012, ούτε λίγο – ούτε πολύ, θα έχει τις εξής, αυτονόητες και αναπόφευκτες, συνέπειες: Ι.- Με συνοπτικές, κυριολεκτικά, διαδικασίες, δηλαδή, με ένα πάγιο και πανομοιότυπο σκεπτικό μιας σελίδας, θα απορριφθούν μαζικά χιλιάδες εφέσεις με περισσότερους του ενός εκκαλούντες, ως … ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ, χωρίς τα Δευτεροβάθμια Δικαστήρια, να υποβληθούν στον κόπο και τον χρόνο να υπεισέλθουν στην έρευνα της νομικής και ουσιαστικής βασιμότητάς τους. (Πρόκειται για τις εφέσεις, που ασκήθηκαν μετά την 2/4/2012). Με τον … μαγικό αυτό τρόπο δίνεται η … μοναδική ευκαιρία στην Πολιτεία να λύσει σε … χρόνο ρεκόρ το, αξεπέραστο αδιέξοδο, που δημιουργήθηκε απ’ την ασφυκτική συσσώρευση αδιεκπεραίωτων υποθέσεων στα Εφετεία και, μηδενίζοντας το … κοντέρ, να ξαναρχίσει από … μηδενική βάση την σε δεύτερο βαθμό, απονομή της Δικαιοσύνης !!!!!. Πρόκειται, ασφαλώς, για ασύγκριτα […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 16 Οκτωβρίου, 2012

    Aντιπαράθεση Apple – Amazon για τη χρήση του όρου «app store»

    Την επίσπευση της έκδοσης απόφασης σχετικά με την χρήση του όρου «app store» επιχειρεί η Amazon, στα πλαίσια της αντιδικίας της με την Apple η οποία έχει ανακύψει τον τελευταίο καιρό. Η αντιδικία των δύο εταιρειών έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις, με τον επίμαχο όρο «app store» να έχει αναδειχθεί σε αντικείμενο διεκδίκησης και των δύο πλευρών. Σύμφωνα με την Apple, ο συγκεκριμένος όρος χρησιμοποιήθηκε πρώτα από αυτήν, και λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος μεταξύ της εταιρείας και των προϊόντων της. Προσθέτει δε, ότι η χρήση του όρου από την Amazon μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση των καταναλωτών, οι οποίοι βλέποντας τον συγκεκριμένο όρο προσμένουν αντίστοιχης ποιότητας προϊόντα με αυτά της Apple, τα οποία όμως, κατά την Apple, δεν προσφέρει η Amazon. Ως αντεπιχείρημα, από την πλευρά της Amazon, προβάλλεται ότι ο όρος «appstore» έχει καταστεί κοινός καθώς γίνεται ευρεία χρήση αυτού στην αγορά εφαρμογών, και συνεπώς δεν υποδηλώνει στενότερη σχέση με προϊόντα ή υπηρεσίες της Apple. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον δικηγόρο της Apple, η Amazon δεν χρησιμοποιεί τον όρο «appstore» ως κοινόχρηστο, αλλά για να χαρακτηρίσει συγκεκριμένα ανταγωνιστικά προϊόντα και υπηρεσίες με σκοπό να αποσπάσει πελατεία από την Apple. Η ακρόαση των αντιτιθέμενων απόψεων των δύο πλευρών από τον δικαστή Phyllis Hamilton έχει οριστεί για την 31 Οκτωβρίου.    lawnet.gr

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 16 Οκτωβρίου, 2012

    Έκδοση παράλληλων δικαστικών αποφάσεων στην τεχνολογική διαμάχη Apple-Samsung

      Συνεχίζεται η δικαστική διαμάχη μεταξύ των τεχνολογικών κολοσσών Apple και Samsung καθώς εκδίδονται, παράλληλα, αποφάσεις σε δικαστήρια τόσο των Ηνωμένων Πολιτειών όσο και την Νότιας Κορέας οι οποίες αφορούν υποθέσεις παραβίασης κατοχυρωμένων ευρεσιτεχνιών από τις δύο εταιρείες. Αρχικά, δικαστήριο στη Σεούλ δέχθηκε αίτημα που είχε καταθέσει η Apple και ζητούσε την αναστολή εφαρμογής της δικαστικής απόφασης που είχε εκδοθεί τον Αύγουστο και προέβλεπε απαγόρευση της διάθεσης στην αγορά των συσκευών iPhone 3GS, iPhone 4, iPad 1 και iPad 2, λόγω παραβίασης εκ μέρους της αμερικανικής εταιρείας ευρεσιτεχνιών που έχει κατοχυρώσει η Samsung. Την ίδια στιγμή, το Ομοσπονδιακό Εφετείο των Ηνωμένων Πολιτειών ανέτρεψε προδικαστική προσωρινή διαταγή που είχε εκδοθεί και απαγόρευε στη Samsung να διαθέτει στo καταναλωτικό κοινό τη συσκευή «Galaxy Nexus». Η Apple στο πλαίσιο της ακροαματικής διαδικασίας δεν κατόρθωσε να αποδείξει την πρόκληση ανεπανόρθωτης βλάβης, από την κυκλοφορία της επίμαχης συσκευής ενώ το δικαστήριο θεώρησε ότι η ζημία που προκαλείται δεν είναι ιδιαιτέρως υπολογίσιμη δεδομένου ότι το συγκεκριμένο «smartphone» είναι παλαιότερης τεχνολογίας και δεν θεωρείται ανταγωνιστικό προϊόν, το οποίο μπορεί να ανταγωνιστεί τις συσκευές τελευταίας τεχνολογίας της Apple.

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ