• 16 Φεβρουαρίου, 2014

    ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ Ζ1-798/2008 – ΦΕΚ 1353/Β’/11.7.2008 Απαγόρευση αναγραφής Γενικών Όρων Συναλλαγών

    ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ Ζ1-798/2008 – ΦΕΚ 1353/Β’/11.7.2008 Απαγόρευση αναγραφής Γενικών Όρων Συναλλαγών που έχουν κριθεί καταχρηστικοί με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις.   Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ   Έχοντας υπόψη: Τις διατάξεις:   1. Του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ 98/Α’/2005) «Κωδικοποίηση της Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα».   2. Του άρθρου 13 παρ. 21 του ν. 3587/2007 (ΦΕΚ 152/Α’/10.7.2007) «Τροποποίηση και συμπλήρωση του ν. 2251/1994 «Προστασία των Καταναλωτών», όπως ισχύει, Ενσωμάτωση της οδηγίας 2005/29 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (ΕΕ L149)».   3. Του άρθρου 2 του ν. 2251/1994 (ΦΕΚ 191/Α’/1994) «Προστασία των Καταναλωτών», όπως ισχύει.   4. Του π.δ. 397/1998 «Οργανισμός του Υπουργείου Εμπορίου», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.   5. Του π.δ. 27/1996 «Συγχώνευση των Υπουργείων Τουρισμού, Βιομηχανίας Ενέργειας και Τεχνολογίας και Εμπορίου στο Υπουργείο Ανάπτυξης» (ΦΕΚ 19/Α’/1.2.1996), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει μετά την έκδοση του π.δ. 122/2004 (ΦΕΚ 85/ Α’/17.3.2004).   6. Του π.δ. 59/1996 «Σύσταση Γενικής Γραμματείας Εμπορίου στο Υπουργείο Ανάπτυξης και καθορισμός των αρμοδιοτήτων της» (ΦΕΚ 51/Α’/18.3.1996).   7.  Του π.δ. 197/1997 «Σύσταση Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή και καθορισμός των αρμοδιοτήτων της» (ΦΕΚ 156/Α’/30.7.1997).   8. Του π.δ. 206/2007 «Διορισμός Υπουργών και Υφυπουργών» (ΦΕΚ 232/Α’/19.9.2007).   9. Τις αποφάσεις υπ’ αριθμ. 430/2005 και 1219/2001 του Αρείου Πάγου, 5253/2003, και 6291/2000 του Εφετείου Αθηνών καθώς και 1119/2002 και 1208/1998 του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, οι οποίες έχουν καταστεί αμετάκλητες, καθώς και την απόφαση υπ’ αριθμ. 961/2007 του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, στο μέρος που έχει καταστεί αμετάκλητη.   10. Το γεγονός ότι οι συνέπειες του δεδικασμένου των ανωτέρω αποφάσεων έχουν ευρύτερο δημόσιο ενδιαφέρον για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και την προστασία των καταναλωτών.   11. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:     Την απαγόρευση αναγραφής των Γενικών Όρων Συναλλαγών που έχουν κριθεί ως καταχρηστικοί με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις επί αγωγών ενώσεων καταναλωτών, σε συμβάσεις που συνάπτουν τα Πιστωτικά Ιδρύματα με τους καταναλωτές, ως ακολούθως:   1) Σε συμβάσεις στεγαστικών δανείων κυμαινόμενου επιτοκίου: α) όρος που προβλέπει την είσπραξη από το Πιστωτικό Ίδρυμα εξόδων «χρηματοδότησης», «προέγκρισης δανείου», ή «εξέτασης αιτήματος δανείου», κλιμακούμενων ανάλογα με το ποσόν του δανείου, β) όρος που προβλέπει την επιβολή ποσού «προμήθειας» ή «εξόδων φακέλου», γ) όρος που προβλέπει ότι σε περίπτωση καθυστέρησης πληρωμής εκ μέρους του καταναλωτή οποιασδήποτε δόσης, ή μέρους αυτής, ή των τόκων, ή των εξόδων το Πιστωτικό Ίδρυμα δύναται να καταγγείλει την σύμβαση δανείου και να ζητήσει το σύνολο του ανεξόφλητου ποσού μαζί με τους αναλογούντες τόκους υπερημερίας. δ) όρος που προβλέπει ως πρόσθετη ασφάλεια την εκχώρηση και μεταβίβαση στο Πιστωτικό Ίδρυμα των μισθωμάτων επί εκμισθωμένου από τον καταναλωτή ακινήτου, εφόσον το Πιστωτικό Ίδρυμα απαιτεί επιπλέον από τον καταναλωτή να εγγράψει υπέρ αυτού προσημείωση υποθήκης για ποσό που υπερκαλύπτει το ύψος του δανείου, να διατηρεί το ακίνητο ασφαλισμένο με δικαιούχο του ασφαλίσματος το ίδιο το Πιστωτικό ίδρυμα και να συνυπογράψει τη σύμβαση δανείου ως εγγυητής τρίτο πρόσωπο, ε) όρος που προβλέπει την παραίτηση του εγγυητή από τα ευεργετήματα και τις ενστάσεις που του αναγνωρίζουν τα άρθρα 862  868 Α.Κ., όπως εκάστοτε ισχύουν, στ) όρος που […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 19 Ιανουαρίου, 2014

    Γενικά για τους δύο νέους Κώδικες, Φορολογίας Εισοδήματος και Φορολογικής Διαδικασίας

    Για τους δύο νέους Κώδικες που πρόσφατα ψηφίστηκαν και δημοσιεύτηκαν στο ΦΕΚ: Τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Νόμος 4172, ΦΕΚ 167 Α/ 23-07-02013) και Τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (Νόμος  4174, ΦΕΚ170 Α/ 26-07-2013). Τα δύο νομοθετήματα είναι εξαιρετικής σημασίας καθώς ο Νέος Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος ρυθμίζει από 1/1/2014 τον τρόπο φορολόγησης, δήλωσης και απόδοσης των φόρων, προκαταβολής και παρακράτησης του φόρου για τις κατηγορίες των εισοδημάτων και ο Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας καθορίζει τη διαδικασία προσδιορισμού, βεβαίωσης και είσπραξης των εσόδων του Δημοσίου, καθώς και τις διοικητικές κυρώσεις. Γενικές Διατάξεις Εγγραφή στο Φορολογικό Μητρώο και Α.Φ.Μ. Φορολογική Ενημερότητα Τήρηση Βιβλίων και Στοιχείων Πληροφορίες από τον φορολογούμενο και από τρίτους Υποβολή Δηλώσεων Φορολογικοί Έλεγχοι Επιλογή υποθέσεων προς έλεγχο Διενέργεια φορολογικού ελέγχου από τη Φορολογική Διοίκηση Πρόσβαση στα βιβλία και στοιχεία Είσοδος σε εγκαταστάσεις Αποτελέσματα φορολογικού ελέγχου Αμοιβαία Διοικητική Συνδρομή Κρατών – Μελών στον τομέα της φορολογίας Προσδιορισμός του Φόρου Άμεσος, Διοικητικός, Εκτιμώμενος, Διορθωτικός, Προληπτικός προσδιορισμός φόρου Παραγραφή Δικαιολόγηση προσαύξησης περιουσίας Είσπραξη του Φόρου Αρμόδια όργανα Πληρωμή και Επιστροφή φόρου Πρόγραμμα ρύθμισης οφειλών – τμηματικής καταβολής σε δόσεις Σειρά εξόφλησης Ενδοομιλικές Συναλλαγές Φάκελος Τεκμηρίωσης Προέγκριση Μεθοδολογίας Ενδοομιλικής Τιμολόγησης Τόκοι και Πρόστιμα Τόκοι και πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής Διαδικαστικές παραβάσεις Παραβάσεις Φοροδιαφυγής Διαδικασίες Προσφυγής Ενδικοφανής προσφυγή   Τι περιέχει ο νέος Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος Τέλος στο καθεστώς της συγκέντρωσης αποδείξεων από μισθωτούς και συνταξιούχους, κατάργηση της έκπτωσης φόρου 1,5% λόγω παρακράτησης, αύξηση του συντελεστή φορολόγησης στα ενοίκια από 10% σε 11% για εισπράξεις έως 12.000 ετησίως με ταυτόχρονη όμως κατάργηση του συμπληρωματικού φόρου 1,5% ή 3%, εφαρμογή πόθεν έσχες για αγορά οποιουδήποτε ακινήτου (πρώτη, εξοχική κτλ.), μετοχών, εταιρειών κλπ., προβλέπει μεταξύ άλλων ο Νέος Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος (68 σελίδων) που δόθηκε στη δημοσιότητα. Παράλληλα, μειώνεται ο φόρος υπεραξίας στη μεταβίβαση ακινήτων από το 20% σήμερα στο 15%, ενώ αντίθετα αυξάνεται η φορολογία των αποζημιώσεων απόλυσης από το 20% στο 25% για αποζημίωση από 100 έως 150 χιλιάδες ευρώ. Ο νέος Κώδικας περιλαμβάνει τις μεγάλες ανατροπές στο φορολογικό σύστημα που θεσπίστηκαν στις αρχές του έτους για μισθωτούς, συνταξιούχους, αγρότες, επαγγελματίες, εισοδηματίες, εμπόρους και επιχειρήσεις, περιλαμβάνει ο νέος Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών και Νομικών προσώπων. Αλλη φορολογική κλίμακα θα ισχύει για τη φορολογία μισθωτών και συνταξιούχων και άλλη για εισοδηματίες, ελεύθερους επαγγελματίες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ενώ για πρώτη φορά απο το 2014 θα φορολογηθούν ουσιαστικά και οι αγρότες με συντελεστή 13%. Ο νέος Κώδικας, ξεκαθαρίζει ποιο είναι το φορολογητέο εισόδημα και ποιο όχι, καταγράφει τις λιγοστές φοροαπαλλαγές που θα εξακολουθήσουν να ισχύουν, το νέο καθεστώς φορολογικής έκπτωσης που λειτουργεί ως αφορολόγητο για χαμηλά και μεσαία εισοδήματα μετά την πλήρη κατάργηση του αφορολογήτου για τα παιδιά. Μάλιστα αυτό που ξεκαθαρίζει ο νέος Κώδικας είναι ότι η έκπτωση των 2.100 ευρώ για εισοδήματα έως 21.000 ευρώ δεν απαιτεί τη συγκέντρωση αποδείξεων. Το όριο ετήσιου εισοδήματος μέχρι το οποίο παραμένει εξαρτώμενο μέλος οικογένειας νέος άνω των 18 ετών καθορίζεται πάνω από τις 3.000 ευρώ, στο ύψος δηλαδή του τεκμηρίου διαβίωσης του άγαμου. Μέχρι τώρα το όριο είναι 2.900 ευρώ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα κάθε νέος ηλικίας άνω των 18 ετών, μόνο με το τεκμήριο του άγαμου έπαυε να αποτελεί προστατευτόμενο μέλος της οικογένειας και να μην μπορεί ο υπόχρεος να διεκδικήσει […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 19 Ιανουαρίου, 2014

    N. 4172/2013 : ο νέος Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος. Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και του ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις.

    ΤΜΗΜΑ ΠΡΩΤΟ ΚΩΔΙΚΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Πεδίο Εφαρμογής 1. Ο Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος (Κ.Φ.Ε.) ρυθμίζει τη φορολογία του εισοδήματος: α) των φυσικών προσώπων, β) των νομικών προσώπων και των κάθε είδους νομικών οντοτήτων. 2. Ο Κ.Φ.Ε. ρυθμίζει τον τρόπο φορολόγησης για τις κατηγορίες εισοδημάτων, όπως ορίζονται στον Κ.Φ.Ε., καθώς και τον τρόπο απόδοσης των φόρων με την υποβολή της δήλωσης, την προκαταβολή του φόρου και την παρακράτησή του. Άρθρο 2 Ορισμοί Οι όροι που χρησιμοποιούνται για τους σκοπούς του Κ.Φ.Ε. έχουν την έννοια που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία, εκτός εάν ο Κ.Φ.Ε. ορίζει διαφορετικά. Για τους σκοπούς του παρόντος νοούνται ως: α) «φορολογούμενος»: κάθε πρόσωπο που υπόκειται σε φόρο εισοδήματος, σύμφωνα με τον Κ.Φ.Ε., β) «πρόσωπο»: κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή κάθε είδους νομική οντότητα, γ) «νομικό πρόσωπο»: κάθε επιχείρηση ή εταιρεία με νομική προσωπικότητα ή ένωση επιχειρήσεων ή εταιρειών με νομική προσωπικότητα, δ) «νομική οντότητα»: κάθε μόρφωμα εταιρικής ή μη οργάνωσης ανεξαρτήτως νομικής προσωπικότητας και κερδοσκοπικού ή μη χαρακτήρα που δεν είναι φυσικό ή νομικό πρόσωπο, όπως ιδίως συνεταιρισμός, οργανισμός, υπεράκτια ή εξωχώρια εταιρεία, κάθε μορφής εταιρεία ιδιωτικών επενδύσεων, κάθε μορφής καταπίστευμα ή εμπίστευμα ή οποιοδήποτε μόρφωμα παρόμοιας φύσης, κάθε μορφής ίδρυμα ή σωματείο ή οποιοδήποτε μόρφωμα παρόμοιας φύσης, κάθε μορφή προσωπικής επιχείρησης ή οποιαδήποτε οντότητα προσωπικού χαρακτήρα, κάθε μορφής κοινή επιχείρηση, κάθε μορφής εταιρείας διαχείρισης κεφαλαίου ή περιουσίας ή διαθήκης ή κληρονομίας ή κληροδοσίας ή δωρεάς, κάθε φύσης κοινοπραξία, κάθε μορφής εταιρεία αστικού δικαίου, συμμετοχικές ή αφανείς εταιρείες, κοινωνίες αστικού δικαίου, ε) «υπόχρεος σε παρακράτηση»: κάθε πρόσωπο που υποχρεούται σε παρακράτηση φόρου στην πηγή, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κ.Φ.Ε., στ) «συγγενικό πρόσωπο»: ο/η σύζυγος και οι ανιόντες ή κατιόντες σε ευθεία γραμμή, ζ) «συνδεδεμένο πρόσωπο»: κάθε πρόσωπο, το οποίο συμμετέχει άμεσα ή έμμεσα στη διοίκηση, τον έλεγχο ή το κεφάλαιο άλλου προσώπου, το οποίο είναι συγγενικό πρόσωπο ή με το οποίο συνδέεται. Ειδικότερα, τα ακόλουθα πρόσωπα θεωρούνται συνδεδεμένα πρόσωπα: αα) κάθε πρόσωπο που κατέχει άμεσα ή έμμεσα μετοχές, μερίδια ή συμμετοχή στο κεφάλαιο τουλάχιστον τριάντα τρία τοις εκατό (33%), βάσει αξίας ή αριθμού, ή δικαιώματα σε κέρδη ή δικαιώματα ψήφου, ββ) δύο ή περισσότερα πρόσωπα, εάν κάποιο πρόσωπο κατέχει άμεσα ή έμμεσα μετοχές, μερίδια δικαιώματα ψήφου ή συμμετοχής στο κεφάλαιο τουλάχιστον τριάντα τρία τοις εκατό (33%), βάσει αξίας ή αριθμού, ή δικαιώματα σε κέρδη ή δικαιώματα ψήφου, γγ) κάθε πρόσωπο με το οποίο υπάρχει σχέση άμεσης ή έμμεσης ουσιώδους διοικητικής εξάρτησης ή ελέγχου ή ασκεί καθοριστική επιρροή ή έχει τη δυνατότητα άσκησης καθοριστικής επιρροής άλλου προσώπου ή σε περίπτωση που και τα δύο πρόσωπα έχουν σχέση άμεσης ή έμμεσης ουσιώδους διοικητικής εξάρτησης ή ελέγχου ή δυνατότητα άσκησης καθοριστικής επιρροής από τρίτο πρόσωπο. Άρθρο 3 Υποκείμενα του φόρου 1. Ο φορολογούμενος που έχει τη φορολογική κατοικία του στην Ελλάδα υπόκειται σε φόρο για το φορολογητέο εισόδημά του που προκύπτει στην ημεδαπή και την αλλοδαπή, ήτοι το παγκόσμιο εισόδημά του που αποκτάται μέσα σε ορισμένο φορολογικό έτος. Κατ’ εξαίρεση ο φορολογούμενος που είναι αλλοδαπό προσωπικό των εγκατεστημένων στην Ελλάδα γραφείων, σύμφωνα με τις διατάξεις του α.ν. 89/1967 (Α’ 132), όπως ισχύει, υπόκειται σε φόρο στην Ελλάδα μόνο για το εισόδημα που προκύπτει στην […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 19 Ιανουαρίου, 2014

    N. 4174/2013 : Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας

    Πίνακας περιεχομένων   Κεφάλαιο 1    Γενικές διατάξεις Άρθρο 1           Γενικά Άρθρο 2           Πεδίο εφαρμογής του Κώδικα Άρθρο 3           Ορισμοί Άρθρο 4           Εξουσία ανάθεσης και εκχώρησης αρμοδιοτήτων Άρθρο 5           Κοινοποίηση ατομικών πράξεων Άρθρο 6           Έντυπα κ.λπ. Άρθρο 7           Προθεσμίες Άρθρο 8           Εκπροσώπηση φορολογούμενων Άρθρο 9           Διοικητικές ερμηνευτικές εγκύκλιοι [διαταγές] Άρθρο 10         Συμφωνίες προκαθορισμένων τιμολογήσεων Άρθρο 11         Λοιπές ανακοινώσεις   Κεφάλαιο 2     Φορολογικό μητρώο Άρθρο 12         Εγγραφή στο φορολογικό μητρώο (γενικά) Άρθρο 13         Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ)   Κεφάλαιο 3     Πιστοποιητικό Φορολογικής Ενημερότητας Άρθρο 14         Έκδοση πιστοποιητικού   Κεφάλαιο 4    Τήρηση Βιβλίων και Στοιχείων Άρθρο 15         Βιβλία και στοιχεία Άρθρο 16         Πληροφορίες από το φορολογούμενο Άρθρο 17         Πληροφορίες από τρίτους Άρθρο 18         Στοιχεία και πληροφορίες σε ξένη γλώσσα Άρθρο 19         Εχεμύθεια   Κεφάλαιο 5     Υποβολή δηλώσεων Άρθρο 20         Υποβολή φορολογικής δήλωσης Άρθρο 21         Υποβολή τροποποιητικής φορολογικής δήλωσης από το φορολογούμενο Άρθρο 22        Δήλωση με επιφύλαξη [ισχύον Άρθρο 61(5)]   Κεφάλαιο 6    Φορολογικοί έλεγχοι Άρθρο 23         Εξουσίες Φορολογικής Διοίκησης (έλεγχος/επαλήθευση/διασταύρωση) Άρθρο 24         Πρόσβαση στα βιβλία και στοιχεία Άρθρο 25         Είσοδος σε εγκαταστάσεις Άρθρο 26         Επιλογή υπόθεσης βάσει ανάλυσης κινδύνου Άρθρο 27         Μέθοδοι έμμεσου φορολογικού ελέγχου Άρθρο 28         Αποτελέσματα φορολογικού ελέγχου   Κεφάλαιο 7    Προσδιορισμός φόρου Άρθρο 29         Προσδιορισμός φόρου Άρθρο 30         Αυτόματος προσδιορισμός φόρου Άρθρο 31         Κανονικός προσδιορισμός φόρου Άρθρο 32         Κατ’εκτίμηση προσδιορισμός φόρου Άρθρο 33         Διορθωτικός προσδιορισμός φόρου Άρθρο 34         Προληπτικός προσδιορισμός φόρου Άρθρο 35         Παραγραφή Άρθρο 36         Κοινοποίηση προσδιορισμού φόρου Άρθρο 37         Γενική διάταξη κατά της φοροδιαφυγής   Κεφάλαιο 8    Είσπραξη Υποκεφάλαιο Α          Κανονική Μέθοδος Είσπραξης Άρθρο 38         Πληρωμή φόρου Άρθρο 39         Υποχρέωση για παρακράτηση φόρου και μόνιμη εγκατάσταση Άρθρο 40         Φορολογική υποχρέωση κατόπιν λύσης Άρθρο 41         Επιστροφές φόρων Άρθρο 42         Κοινοποίηση υπερημερίας Άρθρο 43         Διαδικασίες ρύθμισης οφειλών Άρθρο 44         Εντολή πληρωμής   Υποκεφάλαιο B          Μέθοδοι αναγκαστικής είσπραξης/εκτέλεσης Άρθρο 45         Γενικά Μέτρα Είσπραξης Άρθρο 46         Αλληλέγγυα ευθύνη Άρθρο 47         Κατάταξη φορολογικών απαιτήσεων Άρθρο 48         Δέσμευση περιουσίας Άρθρο 49         Κατάσχεση περιουσίας Άρθρο 50         Εκποίηση κατασχεθείσας περιουσίας Άρθρο 51         Τρίτοι Οφειλέτες Άρθρο 52         Συμμόρφωση με την ειδοποίηση Άρθρο 53         Διαχειριστές   Κεφάλαιο 9    Τόκοι και ποινές Άρθρο 54         Τόκοι εκπρόθεσμης καταβολής (υπερημερίας) Άρθρο 55         Διαδικαστικές παραβάσεις Άρθρο 56         Πρόστιμο εκπρόθεσμης καταβολής Άρθρο 57         Ανακριβής δήλωση φορολογικής υποχρέωσης Άρθρο 58         Φορολογική απάτη (φοροδιαφυγή) Άρθρο 59         Μη καταβολή παρακρατούμενων φόρων Άρθρο 60         Παρεμπόδιση, υπόθαλψη και συνέργεια Άρθρο 61         Απαλλαγή λόγω ανωτέρας βίας   Κεφάλαιο 10 Διαδικασίες προσφυγής Άρθρο 62         Ειδική Διοικητική Διαδικασία –Ενδικοφανής προσφυγή Άρθρο 63         Άσκηση προσφυγής σε Πρωτοδικείο Άρθρο 64         Βάρος απόδειξης Άρθρο 65          Επαρκής αιτιολογία   Κεφάλαιο 11 Μεταβατικές διατάξεις Άρθρο 66         Μεταβατικές διατάξεις Άρθρο 67         Θέση σε ισχύ     Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας     Κεφάλαιο 1 — Γενικές διατάξεις   Άρθρο 1—Γενικά   Ο Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας (εφεξής «ο Κώδικας») καθορίζει την διαδικασία για την διασφάλιση της είσπραξης φόρων και λοιπών τελών, τα οποία εισπράττονται με τη διαδικασία είσπραξης των φόρων, καθώς και τις κυρώσεις για τη μη συμμόρφωση με την φορολογική νομοθεσία.   Άρθρο 2—Πεδίο εφαρμογής του Κώδικα   Οι διατάξεις του παρόντα Κώδικα ισχύουν για τους εξής φορολογίες: α.  Φορολογία Εισοδήματος β.  Φορολογία Προστιθέμενης Αξίας γ.  Φορολογία Ακινήτων δ.  Κάθε άλλο φόρο ή τέλος για την βεβαίωση ή είσπραξη του οποίου, […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 11 Ιανουαρίου, 2014

    Αναστολή πλειστηριασμών – όλες οι πληροφορίες, σύμφωνα με το νόμο 4224/2013 όπου στο άρθρο 2 ορίζεται το σχετικό πλαίσιο.

    Αναστολή πλειστηριασμών – όλες οι πληροφορίες Σε εκτενή ανακοίνωση έχει προχωρήσει η Ένωση Καταναλωτών Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ, για την πληροφόρηση των οφειλετών προς τράπεζες αναφορικά με τον τρόπο αποφυγής πλειστηριασμού της πρώτης κατοικίας, σύμφωνα με το νόμο 4224/2013 όπου στο άρθρο 2 ορίζεται το σχετικό πλαίσιο. Από 01/01/2014 και μέχρι 31/12/2014 απαγορεύονται οι πλειστηριασμοί στην κύρια κατοικία, όπως αυτή έχει δηλωθεί στηντελευταία δήλωση φόρου εισοδήματος, εφόσον πληρούνται σωρευτικά οι παρακάτω προϋποθέσεις. Η αναστολή των πλειστηριασμών για την κύρια κατοικία ΔΕΝ προστατεύει τα υπόλοιπα ακίνητα και επομένως μπορούν να εκπλειστηριαστούν! Ο Ν.3869/2010 (Νόμος Κατσέλη), ισχύει κανονικά!   ΠΡΟΣΟΧΗ!!!Για να προστατεύσετε την κύρια κατοικία σας θα πρέπει να καταθέσετε Υπεύθυνη Δήλωση στις τράπεζες έως τις 31 Ιανουαρίου 2014.Δείτε πληροφορίες παρακάτω.   Ακολουθεί με τη μορφή ερωτήσεων / απαντήσεων η εκλαΐκευση του νόμου:  1. Ποιοι υπάγονται στην προστατευτική ρύθμιση; Μισθωτοί Συνταξιούχοι Άνεργοι Ελεύθεροι επαγγελματίες Έμποροι Αγρότες 2. Ποιες οφειλές αφορά  η αναστολή πλειστηριασμών; οφειλές προς τράπεζες (στεγαστικά/επισκευαστικά, καταναλωτικά δάνεια, επιχειρηματικά, πιστωτικές κάρτες κτλ.) οφειλές προς ιδιώτες και εταιρείες νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, ΔΕΚΟ, νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου εφόσον δεν πρόκειται τις παρακάτω εξαιρέσεις ΔΕΝ αφορά χρέη προς το Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία   3. Μέχρι πότε ο οφειλέτης πρέπει να καταθέσει Υπεύθυνη Δήλωση για να ενταχθεί στο σχετικό νόμο; Ο οφειλέτης πρέπει να καταθέσει Υπεύθυνη Δήλωση σε ΚΑΘΕ δανειστή του, μέχρι 31/01/2014 ή εντός δύο (2) μηνών από την επίδοση διαταγής πληρωμής με επιταγή προς εκτέλεση. Προσοχή! Αν δεν κατατεθεί στις ως άνω προθεσμίες δεν ισχύει η αναστολή του πλειστηριασμού για τον οφειλέτη και τη συγκεκριμένη οφειλή   4. Τι πρέπει να περιλαμβάνει η υπεύθυνη δήλωση; Στην Υπεύθυνη  Δήλωση περιγράφονται αναλυτικά όλα τα προσωπικά, οικονομικά και περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη βάσει των προϋποθέσεων που προβλέπει ο νόμος για την αναστολή πλειστηριασμών κύριας κατοικίας, καθώς και η αναλυτική κίνηση των λογαριασμών του που ξεπερνούν τα 1.000€ τους τελευταίους 24 μήνες πριν την υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης. Βλέπε υπόδειγμα συμπληρωμένης υπεύθυνης δήλωσης εδώ.   5. Για πόσο χρονικό διάστημα διαρκεί η αναστολή πλειστηριασμού; Η αναστολή του πλειστηριασμού για την κύρια κατοικία ισχύει για ένα (1) έτος δηλαδή από 1/1/2014 έως 31/12/2014 εφόσον πληρούνται από τον οφειλέτη ΟΛΕΣ οι παρακάτω προϋποθέσεις:   ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ Άτομο ήΟικογένεια(έως 2 τέκνα) i) Οικογένειες που βαρύνονται φορολογικά με 3+ τέκναii) Άτομα με αναπηρία άνω 67%iii) Άτομα που βαρύνονται φορολογικά με άτομα με αναπηρία άνω του 67% ΚΑΘΑΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ(χωρίς τις κρατήσεις σε ασφαλιστικά ταμεία, φόρο εισοδήματος και εισφορά αλληλεγγύης) < 35.000€ < 38.500€ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΑΞΙΑ ΚΥΡΙΑΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣΤΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΗΠΡΟΣΟΧΗ!!!!  Κύρια κατοικία θεωρείται αυτή που έχει δηλωθεί Ε1. < 200.000€ < 200.000€ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΗΣ & ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΗ < 270.000€ < 297.000€ ΣΥΝΟΛΟ ΚΑΤΑΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΩΝ ΑΞΙΩΝΤΟΥ ΟΦΕΙΛΕΤΗ (την 20η Νοεμβρίου 2013) Το ποσό αυτό συνυπολογίζεται στο παραπάνω ποσό των 270.000€. < 15.000€ < 16.500€ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΔΟΣΗΣ (Δείτε το παραδειγμα υπολογισμού  της μηνιαίας δόσης εδώ) Ετήσια δόση:10% του ετήσιου εισοδήματος μέχρι 15.000€+ 20% του υπερβάλλοντος εισοδήματος πάνω από τις 15.000 €  Μηνιαία δόση= ετήσια δόση /12   * Έμποροι & Ελ. Επαγγ.: τουλάχιστον το 20% της τελευταίας ενήμερης δόσης   ** Άνεργοι & χαμηλόμισθοι (μέχρι του ποσού του επιδόματος Ανεργίας): Μηδενικές καταβολές   6. Πως καταβάλλονται οι δόσεις στις τράπεζες; Εάν ο οφειλέτης οφείλει σε περισσότερες από μία τράπεζες η μηνιαία καταβολή κατανέμεται συμμέτρως σύμφωνα με το […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 3 Ιανουαρίου, 2014

    άρθρο 43, παρ. 8, Ν. 4174/2013 : Όποιοι χρωστούν στην Εφορία, από 1/1/14 μπορούν να μεταβιβάζουν σε τρίτο ακίνητό τους, υπό την προϋπόθεση ότι με το τίμημα εξοφλούνται πρώτα οι ληξιπρόθεσμες φορολογικές τους υποχρεώσεις.

    Aπό την 1η Ιανουαρίου όποιος χρωστάει στην Εφορία αλλά δεν έχει χρήματα για να αποπληρώσει τις οφειλές του θα μπορεί να μεταβιβάζει στο κράτος κάποιο από τα ακίνητα που μπορεί να έχει στην κατοχή του. Τι αναφέρει η εγκύκλιος Από την 1η Ιανουαρίου 2014 και μετά οι φορολογούμενοι που έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη στο δημόσιο μπορούν να μεταβιβάζουν σε τρίτο ακίνητα περιουσιακά τους στοιχεία υπό την προϋπόθεση ότι με το τίμημα εξοφλούνται πρώτα οι ληξιπρόθεσμες φορολογικές τους υποχρεώσεις. Ωστόσο δεν θα ισχύει το ίδιο και για την πληρωμή φόρων. Αίτηση πληρωμής ληξιπρόθεσμων οφειλών με μεταβίβαση της πλήρους κυριότητας ακινήτου σε τρίτο και ταυτόχρονη εκχώρηση στο δημόσιο μέρους ή του συνόλου του χρηματικού τιμήματος προβλέπει εγκύκλιος του γ.γ. Δημοσίων Εσόδων. Αναλυτικά, σύμφωνα με την εγκύκλιο, οφειλέτης ο οποίος βρίσκεται σε αδυναμία να καταβάλει φόρο, μπορεί να υποβάλει αίτηση πληρωμής αυτού, μερικώς ή ολικώς, με μεταβίβαση εξ επαχθούς αιτίας της πλήρους κυριότητας ακινήτου του σε τρίτο και ταυτόχρονη εκχώρηση στο Ελληνικό Δημόσιο μέρους ή του συνόλου του χρηματικού τιμήματος. Τι θα δηλώνεται στις αιτήσεις Στην αίτηση, η οποία υπέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης, δηλώνονται το ύψος του τιμήματος καθώς και τα στοιχεία: του ακινήτου που πρόκειται να μεταβιβαστεί και του αγοραστή αυτά που αποδεικνύουν την οικονομική αδυναμία του οφειλέτη να καταβάλει το φόρο. Επί της αίτησης δύναται να εκδοθεί αποδεικτικό ενημερότητας ή βεβαίωση οφειλής σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, τα οποία επέχουν θέση πράξης αποδοχής της αίτησης της παραγράφου 1 της παρούσας και επί των οποίων αναφέρονται, τουλάχιστον, οι διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 43 του ν. 4174/2013, όπως ισχύουν, και της παρούσας απόφασης, η αίτηση – δήλωση εκχώρησης του τιμήματος καθώς και το ακίνητο που πρόκειται να μεταβιβαστεί. Στο συμβόλαιο μεταβίβασης γίνεται υποχρεωτικά μνεία της εκχώρησης του τιμήματος στο Ελληνικό Δημόσιο βάσει των διατάξεων του άρθρου 43, παρ. 8, του ν. 4174/2013, όπως ισχύουν, και της παρούσας απόφασης, καθώς και του αποδεικτικού ή της βεβαίωσης οφειλής, κατά περίπτωση, με τα οποία γίνεται αποδεκτή η εκχώρηση και αποδίδεται το τίμημα στο Ελληνικό Δημόσιο. Με την απόδοση του παρακρατούμενου ποσού ο φόρος εξοφλείται μέχρι του ύψους του τιμήματος. Σε περίπτωση που υφίστανται και μη φορολογικές οφειλές κατά την απόδοση του τιμήματος πιστώνονται κατά προτεραιότητα οι υποχρεώσεις από φόρο.  

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 3 Ιανουαρίου, 2014

    Ν. 4223/2013 – Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων και άλλες διατάξεις

    ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4223 ΦΕΚ Α 287/31-12-2013 Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων και άλλες διατάξεις. Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή: ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ Άρθρο 1. Αντικείμενο του φόρου 1. Από το έτος 2014 και για κάθε επόμενο έτος επιβάλλεται Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) στα δικαιώματα της παραγράφου 2 του παρόντος, σε ακίνητα που βρίσκονται στην Ελλάδα και ανήκουν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή κάθε είδους νομικές οντότητες την 1η Ιανουαρίου κάθε έτους. 2. Ο ΕΝ.Φ.Ι.Α. επιβάλλεται στα εμπράγματα δικαιώματα της πλήρους κυριότητας, της ψιλής κυριότητας, της επικαρπίας, της οίκησης και της επιφάνειας επί του ακινήτου. Ο ΕΝ.Φ.Ι.Α. επιβάλλεται και στα εμπράγματα ή ενοχικά δικαιώματα της αποκλειστικής χρήσης θέσης στάθμευσης, βοηθητικού χώρου και κολυμβητικής δεξαμενής, που βρίσκονται σε κοινόκτητο τμήμα του ακινήτου και αποτελούν παρακολούθημα των παραπάνω εμπραγμάτων δικαιωμάτων. Εξαιρετικά, επιβάλλεται και στο δικαίωμα της νομής ή οιονεί νομής, της κατοχής, καθώς και στη δέσμευση δικαιωμάτων επί του ακινήτου από Ο.Τ.Α. σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 2. 3. Ο ΕΝ.Φ.Ι.Α. ισούται με το άθροισμα του κύριου φόρου επί του κάθε ακινήτου και του συμπληρωματικού φόρου επί της συνολικής αξίας των δικαιωμάτων επί των ακινήτων του υποκειμένου στο φόρο. 4. Τα δικαιώματα επί των οποίων επιβάλλεται ο ΕΝ.Φ.Ι.Α. ετησίως είναι αυτά που υπάρχουν την 1η Ιανουαρίου του έτους φορολογίας, ανεξάρτητα από μεταβολές που τυχόν επέρχονται κατά τη διάρκεια του έτους αυτού και ανεξάρτητα από τη μεταγραφή του τίτλου κτήσης. 5. Για τον καθορισμό του ΕΝ.Φ.Ι.Α. λαμβάνεται υπόψη η πραγματική κατάσταση του ακινήτου. Η πραγματική κατάσταση του ακινήτου προκύπτει από την οριστική εγγραφή στο κτηματολογικό γραφείο. Αν δεν υπάρχει οριστική εγγραφή, λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία του ακινήτου, όπως προκύπτουν από τον τίτλο κτήσης. Αν δεν υπάρχει τίτλος κτήσης, λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία της πραγματικής κατάστασης του ακινήτου. Αν η πραγματική επιφάνεια του ακινήτου υπερβαίνει αυτή που αναγράφεται στην οριστική εγγραφή στο κτηματολογικό γραφείο ή στον τίτλο κτήσης ή στην άδεια οικοδομής ή έχει γίνει αλλαγή της χρήσης του ακινήτου, λαμβάνεται υπόψη η πραγματική επιφάνεια και η πραγματική χρήση του ακινήτου Άρθρο 2. Υποκείμενο του φόρου 1. Υποκείμενο του ΕΝ.Φ.Ι.Α. είναι κάθε πρόσωπο ή οντότητα του άρθρου 1, ανάλογα με το δικαίωμα και το ποσοστό του, και ειδικότερα: α) Αυτός που αποκτά δικαίωμα σε ακίνητο από οποιαδήποτε αιτία, από την ημερομηνία σύνταξης του οριστικού συμβολαίου κτήσης ή από την ημερομηνία τελεσιδικίας της δικαστικής απόφασης με την οποία αναγνωρίζεται δικαίωμα ή καταδικάζεται ο δικαιοπάροχος σε δήλωση βουλήσεως. β) Ο υπερθεματιστής, από την ημερομηνία σύνταξης της κατακυρωτικής έκθεσης. γ) Ο κληρονόμος και ειδικότερα: αα) Ο εκ διαθήκης κληρονόμος, εφόσον έχει δημοσιευθεί διαθήκη μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου της φορολογίας έτους. ββ) Ο εξ αδιαθέτου κληρονόμος, εφόσον δεν έχει δημοσιευθεί διαθήκη μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου της φορολογίας έτους. δ) Όποιος έχει αποκτήσει δικαίωμα σε ακίνητο με οριστικό συμβόλαιο δωρεάς αιτία θανάτου, εφόσον ο θάνατος επήλθε μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου της φορολογίας έτους. 2. Υποκείμενο του ΕΝ.Φ.Ι.Α. είναι και: α) Αυτός που αποκτά δικαίωμα με προσύμφωνο αγοράς, εφόσον σε αυτό προβλέπεται η κατάρτιση της εμπράγματης δικαιοπραξίας με αυτοσύμβαση, με εξαίρεση το εργολαβικό προσύμφωνο. β) Ο δικαιούχος […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 22 Δεκεμβρίου, 2013

    ΠΟΛ.1132/3.12.2003, Διαδικασία χορήγησης προσωρινής άδειας κυκλοφορίας.

    ΠΟΛ.1132/3.12.2003 Διαδικασία χορήγησης προσωρινής άδειας κυκλοφορίας. Αθήνα, 3 Δεκεμβρίου 2003 Αριθμ.Πρωτ.: 1109354/1188/Τ.&Ε.ΦΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΛΩΝ & ΕΙΔ. ΦOPOΛOΓΙΩN ΤΜΗΜΑ ΒΆΠΟΛ 1132ΘΕΜΑ: Διαδικασία χορήγησης προσωρινής άδειας κυκλοφορίας.Με αφορμή ερωτήματα που τέθηκαν στην Υπηρεσία μας σχετικά με το ανωτέρω θέμα σας γνωρίζουμε τα εξής1. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 22 του Ν.2367/1953 , όπως ισχύει, σε εξαιρετικές περιπτώσεις επιτρέπεται η κυκλοφορία αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας με προσωρινή άδεια κυκλοφορίας και μέχρι δύο (2) μέρες το μήνα. Η προσωρινή άδεια χορηγείται αποκλειστικά και μόνο από τον Προϊστάμενο της αρμόδιας ΔΟΥ αφού καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας 1,90 Ευρώ για κάθε μέρα, ανεξάρτητα από το είδος του αυτοκινήτου ή της μοτοσικλέτας.  Μέχρι τώρα η κατά τα ανωτέρω χορηγούμενη από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. προσωρινή άδεια θεωρείται από τις κατά τόπους Υπηρεσίες Τροχαίας, οι οποίες εκδίδουν Ειδική πινακίδα από χαρτόνι «Μ». 2. Για την απλοποίηση της διαδικασίας χορήγησης των ανωτέρω προσωρινών αδειών και την αποφυγή άσκοπων μετακινήσεων των ενδιαφερομένων κρίνεται αναγκαίο η διαδικασία χορήγησης των αδειών αυτών να ολοκληρώνεται σε μια υπηρεσία του Δημοσίου στη Δ.Ο.Υ., η οποία σύμφωνα με ης ανωτέρω διατάξεις είναι αρμόδια για τη χορήγησή της. Για το λόγο αυτό, από 1ης Μαρτίου 2004 οι Δ.Ο.Υ. οι οποίες χορηγούν τις προσωρινές άδειες θα χορηγούν και ης ειδικές πινακίδες από χαρτόνι «Μ», χωρίς καμία ανάμιξη των Υπηρεσιών της Τροχαίας για θεώρηση ή άλλη ενέργεια. 3. Με την ευκαιρία αυτή υπενθυμίζουμε ότι: α) Με τα έγγραφά μας Μ 739/122/ ΠΟΛ.33/25.2.1982 , Μ 794/248/ ΠΟΛ.87/6.3.1986 , Α 8302/387/ ΠΟΛ.245/17.8.1987 , 1108539/1276/Τ. & Ε.Φ./ ΠΟΛ.1238/25.9.1998 και 1012746/29Τ. & Ε.Φ./ ΠΟΛ.1055/7.2.2002 , έχει διευκρινισθεί, από τη Διοίκηση ότι εξαιρετικές περιπτώσεις για τη χορήγηση της προσωρινής άδειας είναι: Για τα ανάριθμα αυτοκίνητα μόνο για τη μεταφορά τους: – Από τον τόπο αγοράς ή τελωνισμού στον τόπο ταξινόμησης. – Για έλεγχο από το K.T.E.Ο. και – Για μετάβαση σε ειδικά συνεργεία για μετατροπή προσθήκη αμαξωμάτων ή άλλων τεχνικών στοιχείων. Για τα ενάριθμα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε ακινησία. – Για δοκιμή, επισκευή ή πώληση αυτών. β) Η προσωρινή άδεια κυκλοφορίας .θα χορηγείται αποκλειστικά και μόνο για μεν τα ανάριθμα αυτοκίνητα από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. στη χωρική αρμοδιότητα του οποίου υπάγεται η επιχείρηση του πωλητή ή ο τελωνειακός χώρος εκτελωνισμού ή ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος, για δε τα ενάριθμα αυτοκίνητα από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. στον οποίο έχει κατατεθεί δήλωση ακινησίας. γ) Το χρονικό διάστημα για το οποίο χορηγείται η προσωρινή άδεια κυκλοφορίας (δύο μέρες το ανώτερο το μήνα) αρχίζει να μετρά από την έναρξη της ημερολογιακής ημέρας για την οποία χορηγείται η άδεια και λήγει με τη συμπλήρωση μίας ή δύο ημερολογιακών ημερών, κατά περίπτωση. δ) Με την επιφύλαξη τυχόν άλλων διατάξεων αρμοδιότητας Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών η οδήγηση του οχήματος, για το οποίο χορηγήθηκε προσωρινή άδεια κυκλοφορίας, επειδή από το νόμο, ( παρ. 7 άρθρο 22 του ν.2367/1953 ) δε γίνεται διάκριση, είναι δυνατή όχι μόνο από τον κύριο του οχήματος αλλά και από τρίτο πρόσωπο, με την προϋπόθεση βέβαια ότι το αυτοκίνητο κυκλοφορεί αποκλειστικά για τους λόγους τους οποίους εκδόθηκε η προσωρινή άδεια κυκλοφορίας. 4. Από την έκδοση της παρούσας παύει να ισχύει κάθε προηγούμενη αντιθέτου περιεχομένου. judex

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 15 Δεκεμβρίου, 2013

    ΓνΕισΑΠ – χρόνος υποβολής μηνυτήριας αναφοράς.(21 παρ. 2 ν.2523/1997 – όπως αντικαταστάθηκε από τον 3943/2011)

    ποινική δίωξη για φοροδιαφυγή – 2/2013 Περί της αναδρομικής ή μη ισχύος της διάταξης του άρθρου 21 παρ. 2, όπως αυτή ισχύει μετά την αντικατάσταση της με το Ν 3943/2011. Ι) Με το υπ” αριθμ. πρωτ. 2988 Κ.Δ.Ε/16-1-2013 έγγραφο του Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος, υποβάλλεται αίτημα παροχής οδηγιών στις διωκτικές υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, περί του εάν η διάταξη του άρθρου 21 παρ.2 εδάφιο α περίπτωση αα του Ν 2523/1997, όπως αυτή ισχύει μετά την τροποποίηση της με το άρθρο 3 παρ.2 εδάφιο θ του Ν.3943/2011, έχει ή όχι αναδρομική ισχύ και επί περιπτώσεων κακουργηματικής φοροδιαφυγής (στην φορολογία εισοδήματος) τελεσθεισών πριν από την ισχύ του Ν.3943/2011. Σχετικά με το ζήτημα αυτό το οποίο είναι γενικότερου ενδιαφέροντος ως συναπτόμενο άμεσα με τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες ασκείται εγκύρως ποινική δίωξη σε διάφορες περιπτώσεις φοροδιαφυγής, η γνώμη μας είναι η εξής: II) Με το άρθρο 21 παρ.2 του Ν 2523/1997, όπως αυτό ίσχυε μετά την τροποποίηση του με το άρθρο 12 παρ.3 του Ν 2753/1999, οριζόταν ότι η ποινική δίωξη επί των εγκλημάτων φοροδιαφυγής ασκείτο αυτεπάγγελτα και δεν άρχιζε πριν από την τελεσίδικη κρίση του διοικητικού δικαστηρίου επί της προσφυγής που τυχόν είχε ασκηθεί σύμφωνα με την παράγραφο 1 του ιδίου άρθρου, ή, σε περίπτωση μη άσκησης προσφυγής, πριν από την οριστικοποίηση της φορολογικής εγγραφής με την πάροδο της προθεσμίας για την άσκηση προσφυγής κατά της εγγραφής αυτής. Κατ” εξαίρεση, στις περιπτώσεις του άρθρου 19 του ιδίου νόμου που αφορούσαν την έκδοση πλαστών ή εικονικών και την αποδοχή ή νόθευση εικονικών φορολογικών στοιχείων, η ποινική δίωξη ασκείτο άμεσα με βάση τα πορίσματα του φορολογικού ελέγχου και την μηνυτήρια αναφορά του προϊσταμένου της αρμόδιας Δ.Ο.Υ (ως τέτοιου νοουμένου του προϊσταμένου της Δ.Ο Υ ένθα έχει τη έδρα της η επιχείρηση κατά τον χρόνο τέλεσης του εγκλήματος τούτου) ή του προϊσταμένου της υπηρεσίας που διενήργησε τον έλεγχο, σε περίπτωση που ο έλεγχος διενεργήθηκε από όργανα του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (Σ.Δ.Ο.Ε) ή των Ελεγκτικών Κέντρων του άρθρου 3 του Ν 2343/1995. Στην εξαιρετική αυτή περίπτωση, σύμφωνα με το επόμενο εδάφιο της ίδιας παραγράφου , η μηνυτήρια αναφορά υποβαλλόταν εντός προθεσμίας ενός (1) μηνός από την πάροδο άπρακτης της προθεσμίας διοικητικής επίλυσης της διαφοράς επί της απόφασης επιβολής προστίμου του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων , ανεξάρτητα από το εάν κατά της απόφασης αυτής είχε ασκηθεί προσφυγή ενώπιον του αρμόδιου διοικητικού πρωτοδικείου. Με το άρθρο 40 παρ.1 του Ν.3220/2004 (Φ.Ε.Κ Α 15/28-1-2004) προστέθηκε εδάφιο στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 του Ν.2523/1997, με το οποίο ορίστηκε ότι «ειδικά, όποιος εκδίδει ή αποδέχεται εικονικά φορολογικά στοιχεία για ανύπαρκτη συναλλαγή στο σύνολο της ή για μέρος αυτής, τιμωρείται: α) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους, εφόσον η συνολική αξία των εικονικών φορολογικών στοιχείων υπερβαίνει το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ και β) με κάθειρξη μέχρι δέκα (10) ετών, εφόσον το ως άνω ποσό υπερβαίνει τις εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ.», ενώ με την παράγραφο 2 του ιδίου άρθρου του ως άνω νόμου , προστέθηκε εδάφιο τελευταίο στην παράγραφο 2 του άρθρου 21 του Ν 2523/1997, ως εξής: «ειδικά, όταν η συνολική αξία των εικονικών φορολογικών στοιχείων που αφορούν ανύπαρκτη συναλλαγή στο σύνολο της ή για μέρος αυτής, […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 15 Δεκεμβρίου, 2013

    O Νέος φορολογικός νόμος 3943/2011, «Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, στελέχωση των ελεγκτικών υπηρεσιών και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Οικονομικών»

      Ποινικά μέτρα και κυρώσεις · Θεσπίζεται ως διαρκές αδίκημα και επομένως, ως συνεχές αυτόφωρο, το αδίκημα της μη καταβολής των βεβαιωμένων στις Δ.Ο.Υ. και τα τελωνεία χρεών προς το Δημόσιο, αλλά με χρόνο τέλεσης του αδικήματος το χρονικό διάστημα από την παρέλευση των τεσσάρων μηνών από τότε που έγιναν ληξιπρόθεσμα μέχρι τη συμπλήρωση χρόνου ίσου με το 1/3 της προθεσμίας παραγραφής (χρονικό διάστημα 20 μηνών). Οι ποινές διαμορφώνονται ως εξής: –       Για βεβαιωμένα χρέη μέχρι 5.000 ευρώ δεν υπάρχει ποινικό αδίκημα. –       Για βεβαιωμένα χρέη από 5.001 – 10.000 ευρώ, επιβάλλεται φυλάκιση έως 1 έτος. –       Για βεβαιωμένα χρέη από 10.001 – 50.000 ευρώ, επιβάλλεται φυλάκιση 6 τουλάχιστον μήνες. –       Για βεβαιωμένα χρέη από 50.001 έως 150.000 ευρώ, επιβάλλεται φυλάκιση 1 τουλάχιστον έτος. –       Για βεβαιωμένα χρέη από 150.001 ευρώ και άνω, επιβάλλεται φυλάκιση 3 τουλάχιστον έτη. Εάν το ποσό που οφείλεται στο Δημόσιο εξοφληθεί μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης σε οποιονδήποτε βαθμό, η πράξη μπορεί να κριθεί ατιμώρητη. · Θεσπίζεται ως διαρκές αδίκημα και επομένως ως συνεχές αυτόφωρο, το αδίκημα της φοροδιαφυγής που τελείται με την παράλειψη υποβολής ή την υποβολή ανακριβούς δήλωσης στη φορολογία εισοδήματος,εφόσον από την παράλειψη ή των ανακρίβεια της δήλωσης δεν αποδόθηκε ο οφειλόμενος φόρος: –       Για ποσό φόρου μέχρι 15.000 ευρώ δεν υπάρχει ποινικό αδίκημα. –       Για ποσό φόρου από 15.001 – 150.000 ευρώ, επιβάλλεται φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους. –       Για ποσό φόρου από 150.001 ευρώ και άνω, επιβάλλεται κάθειρξη από 5 ως 20 έτη. Χρόνος τέλεσης του αδικήματος αυτού είναι το χρονικό διάστημα από την ημέρα κατά την οποία για πρώτη φορά όφειλε να ενεργήσει ο υπαίτιος μέχρι τη συμπλήρωση χρόνου αντίστοιχου με το 1/3 της κατά περίπτωση προβλεπόμενης προθεσμίας παραγραφής, δηλαδή στα πλημμελήματα 20 μήνες και στα κακουργήματα 5 έτη από τότε που παρέλειψε να υποβάλει ή υπέβαλε ανακριβή δήλωση. ·  Θεσπίζεται ως διαρκές και επομένως ως συνεχές αυτόφωρο, το αδίκημα της φοροδιαφυγής για μη απόδοση ή ανακριβή απόδοση Φ.Π.Α., Φ.Μ.Υ. και λοιπών παρακρατούμενων φόρων, τελών ή εισφορών: –       Για ποσό φόρου από 1 – 3.000 ευρώ, επιβάλλεται φυλάκιση τουλάχιστον 10 ημερών. –       Για ποσό φόρου από 3.001 – 75.000 ευρώ, επιβάλλεται φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους. –       Για ποσό φόρου από 75.001 ευρώ και άνω, επιβάλλεται κάθειρξη από 5 ως 20 έτη. Χρόνος τέλεσης του αδικήματος είναι το χρονικό διάστημα από την ημέρα κατά την οποία για πρώτη φορά όφειλε να ενεργήσει ο υπαίτιος μέχρι τη συμπλήρωση χρόνου αντίστοιχου με το 1/3 της κατά περίπτωση προβλεπόμενης προθεσμίας παραγραφής, δηλαδή στα πλημμελήματα 20 μήνες και στα κακουργήματα 5 έτη από τότε που δεν απέδωσε ή απέδωσε ανακριβώς Φ.Π.Α., Φ.Μ.Υ. κ.λπ. ·  Ο χαρακτήρας του αδικήματος της φοροδιαφυγής λόγω έκδοσης πλαστών, έκδοσης ή λήψης εικονικών ή νοθευμένων φορολογικών στοιχείων παραμένει στιγμιαίος, ενώ οι ποινές διαμορφώνονται ως εξής: –       Για συναλλαγή συνολικής αξίας από 1 – 3.000 ευρώ, επιβάλλεται φυλάκιση τουλάχιστον 3 μηνών. –       Για συναλλαγή συνολικής αξίας από 3.001 – 150.000 ευρώ, επιβάλλεται φυλάκιση τουλάχιστον 1 έτους. –       Για συναλλαγή συνολικής αξίας από 150.001 ευρώ και άνω, επιβάλλεται από 5 ως 20 έτη κάθειρξη. Ειδικές ποινικές διατάξεις · Στα αδικήματα των παρακρατούμενων (Φ.Π.Α., Φ.Μ.Υ. κ.λπ.), αν η μη απόδοση των οφειλόμενων φόρων δεν υπερβαίνει το ένα έτος και καταβληθούν οι οφειλόμενοι φόροι, ο κατηγορούμενος  απαλλάσσεται. Επίσης, αν αυτός καταβάλει μετά τη συμπλήρωση έτους, αλλά προτού λήξει η διαδικασία του ποινικού δικαστηρίου […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 6 Δεκεμβρίου, 2013

    Διαδικασία κοινοποίησης κατασχετηρίων για την επιβολή κατάσχεσης απαιτήσεων στα χέρια πιστωτικών ιδρυμάτων

     ΦΕΚ B 3099/2013  ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Αριθμ. ΠΟΛ: 1257 (1) Διαδικασία κοινοποίησης κατασχετηρίων για την επιβο− λή κατάσχεσης απαιτήσεων στα χέρια πιστωτικών ιδρυμάτων και δήλωσης αυτών με ηλεκτρονικά μέσα κατ’ εφαρμογή των άρθρων 30Α και επόμενα του Ν.Δ. 356/1974 (Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων). http://www.ministryofjustice.gr/site/kodikes/%CE%95%CF%85%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%BF/%CE%9A%CE%A9%CE%94%CE%99%CE%9A%CE%91%CE%A3%CE%95%CE%99%CE%A3%CE%A0%CE%A1%CE%91%CE%9E%CE%95%CE%A9%CE%A3%CE%94%CE%97%CE%9C%CE%9F%CE%A3%CE%99%CE%A9%CE%9D%CE%95%CE%A3%CE%9F%CE%94%CE%A9%CE%9D/tabid/255/language/el-GR/Default.aspx Αρθρο: 30 Ημ/νία: 01.01.2002 Ημ/νία Ισχύος: 01.07.1974 Περιγραφή όρου θησαυρού: ΚΑΤΑΣΧΕΣΗ ΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΡΙΤΟΥ   Τίτλος Αρθρου Κατάσχεσις εις χείρας τρίτων Λήμματα Κατάσχεση σε χέρια τρίτων Σχόλια Αντικειμενό της μπορεί να είναι και απαίτηση υπό αίρεση ή προθεσμία, προσδιοριστέα κατ’είδος και οφειλέτη κατά το χρόνο επιβολής, όχι δε απαραίτητα κατά ποσό (π.χ αποζημίωση εκμισθωτή προς μισθωτή για καταγγελία σύμβασης μίσθωσης). ΕφΑθ 3416/1990, ΕλλΔνη 32/1206. Η εντός ” ” παρ. 4 του παρόντος άρθρου προστέθηκε και οι παρ. 4 και 5 αναριθμήθηκαν σε 5 και 6, αντιστοίχως του παρόντος άρθρου, με την παρ. 2 του άρθρου 41 του ν. 2648/98 (Α’ 238), ισχύουν δε από 22.10.1998. – Η εντός ” ” παρ. 5 τίθεται όπως αντικαταστάθηκε με την περ. στ του άρθρου 18 του Ν. 2948/2001 (Α 242), και σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 28 του ίδιου ως άνω νόμου, ισχύει από 1.1.2002. Κείμενο Αρθρου Γ’ ΚΑΤΑΣΧΕΣΙΣ ΚΙΝΗΤΩΝ ΕΙΣ ΧΕΙΡΑΣ ΤΡΙΤΩΝ 1. Η κατάσχεσις εις χείρας τρίτων των εις χείρας αυτών ευρισκομένων χρημάτων, καρπών και άλλων κινητών πραγμάτων του οφειλέτου του Δημοσίου ή των οφειλομένων εν γένει προς αυτό, ενεργείται υπό του Διευθυντού του Δημοσίου Ταμείου δια κατασχετηρίου εγγράφου μη κοινοποιουμένου εις τον οφειλέτην, περιέχοντος δε: α) το όνομα, επώνυμον, όνομα πατρός του οφειλέτου, β) το ονοματεπώνυμον του τρίτου εις χείρας του οποίου επιβάλλεται η κατάσχεσις, γ) το ποσόν δια το οποίον επιβάλλεται η κατάσχεσις, δ) πίνακα χρεών του οφειλέτου και ε) χρονολογίαν και υπογραφήν του Διευθυντού του Δημοσίου Ταμείου. 2. Δια του κατασχετηρίου εγγράφου προσκαλείται ο τρίτος όπως τα μεν υπ’ αυτού εις τον οφειλέτην του Δημοσίου οφειλόμενα χρήματα, καταθέση εντός οκτώ ημερών εις το Δημόσιον Ταμείον, τα δε παρ’ αυτώ ευρισκόμενα κινητά πράγματα παραδώση εις τον εν τω κατασχετηρίω οριζόμενον συμβολαιογράφον ή φύλακα, εφαρμοζομένων περαιτέρω των εν άρθροις 14-19 και επόμενα του παρόντος Ν.Διατάγματος οριζόμενα. Εάν τα πράγματα ταύτα συνίστανται εις ξένα νομίσματα ή χρεώγραφα παραδίδονται εις το Ταμείον Παρακαταθηκών και Δανείων, επί εκδόσει γραμματίου παρακαταθήκης υπέρ του Δημοσίου εξοφλουμένου εντολή του Διευθυντού του Δημοσίου Ταμείου όστις εν συνεχεία τρέπει τα ξένα νομίσματα εις εγχώριον νόμισμα ή εκποιεί τα χρεώγραφα κατά τας εκάστοτε ισχύουσας διατάξεις. Εν περιπτώσει μη συμμορφώσεως ο εις χείρας ούτινος η κατάσχεσις υποχρεούται προς τούτο και δια προσωπικής κρατήσεως ανεξαρτήτως εάν είχε τοιούτον κατ’ αυτού δικαίωμα ο πιστωτής του οφειλέτης του Δημοσίου. 3. Από της ημέρας κοινοποιήσεως του κατασχετηρίου εις τον τρίτον δεν δύναται ούτος να αποδώση προς τον οφειλέτην του Δημοσίου τα κατασχεθέντα χρήματα ή πράγματα ουδέ δύναται να συμψηφίση προς ανταπαιτήσεις του μεταγενεστέρας της κατασχέσεως, της κατασχέσεως επιφερούσης τα αποτελέσματα αυτοδικαίως χωρούσης αναγκαστικής εκχωρήσεως. “4. Η κατάσχεση μπορεί να περιοριστεί σε μικρότερο ποσό ή ποσοστό, μετά από αιτιολογημένη απόφαση εκείνου που την επέβαλε.” “5. Εάν η αξία των κατασχεθέντων κινητών πραγμάτων δεν υπερβαίνη το ποσόν των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ, πάσα άλλη μεταγενεστέρα κατάσχεσις, πλην των υπό του Δημοσίου και δια τα προς αυτό οφειλόμενα ποσά επιβαλλομένων, είναι αυτοδικαίως άκυρος”. 6. Η κατάσχεσις […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 14 Νοεμβρίου, 2013

    Χορήγηση αδειών διαμονής σε ιδιοκτήτες ακινήτων στην Ελλάδα – Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 6 του ν. 4146/2013 [EγκΥΠΕΣ 58305/7.11.2013]

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΧΗΣ ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ & ΚΟΙΝ. ΕΝΤΑΞΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ Αθήνα, 7 Νοεμβρίου 2013 Αριθ. Πρωτ: 58305. Εγκύκλιος αριθ. 20 Θέμα : Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 6 του ν. 4146/2013 Σε συνέχεια ερμηνευτικών εγκυκλίων της υπηρεσίας μας (αριθ. 13, 15 και 18) αναφορικά με τηνεφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου 6 του ν. 4146/2013 (άρθρο 36 Α΄ του ν.3386/2005) και λόγω αυξημένου ενδιαφέροντος από πολίτες τρίτων χωρών που επιθυμούν να υπαχθούν στο ρυθμιστικό πεδίο των υπόψη διατάξεων και προστασίας του δημοσίου συμφέροντος, θεωρούμε σκόπιμο να σας παρέχουμε συγκεντρωτικές οδηγίες για την επίλυση δυσλειτουργιών που παρουσιάστηκαν κατά το διάστημα εφαρμογής του νόμου. Η παρούσα εγκύκλιος ενσωματώνει τις διευκρινήσεις που είχαν παρασχεθεί με τις εγκυκλίους 13, 15 και 18 οι οποίες εφ’ εξής αντικαθίστανται από την παρούσα. Α΄ Δικαιούχοι Δικαιούχος δικαιώματος διαμονής πενταετούς διάρκειας είναι: Α.1. Πολίτης τρίτης χώρας που έχει προσωπικά ή μέσω νομικού προσώπου, υπό την προϋπόθεση ότι του ανήκουν εξ’ ολοκλήρου οι μετοχές ή τα εταιρικά μερίδια κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή ακίνητη περιουσία στην Ελλάδα, το ελάχιστο ύψος της οποίας ανέρχεται σε διακόσιες πενήντα χιλιάδες (250.000) ευρώ. Στην περίπτωση συνιδιοκτησίας ακινήτου, αξίας 250.000 ευρώ, δικαίωμα διαμονής παρέχεται, μόνο εφόσον οι ιδιοκτήτες του ακινήτου είναι σύζυγοι που κατέχουν το ακίνητο εξ’ αδιαιρέτου. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις συνιδιοκτησίας, το δικαίωμα διαμονής παρέχεται μόνον εάν το ποσό που έχει επενδύσει ο κάθε συνιδιοκτήτης, ανέρχεται σε 250.000 ευρώ. Α.2. Πολίτης τρίτης χώρας που έχει συνάψει τουλάχιστον δεκαετούς διάρκειας μίσθωση ξενοδοχειακών καταλυμάτων ή τουριστικών επιπλωμένων κατοικιών σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα του άρθρου 8 παρ. 2 του ν. 4002/2011(ΦΕΚ Α΄180), εφόσον το ελάχιστο ύψος της μίσθωσης ανέρχεται σε διακόσιες πενήντα χιλιάδες (250.000) ευρώ Α.3. Πολίτης τρίτης χώρας που είτε διαμένει νόμιμα, με τίτλο διαμονής, στην Ελλάδα είτε επιθυμεί να εισέλθει και να διαμείνει στη χώρα, ο οποίος έχει κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή ακίνητη περιουσία στην Ελλάδα, που αγόρασε πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4146/2013, εάν το τίμημα που είχε καταβάλει κατά την αγορά ανερχόταν σε διακόσιες πενήντα χιλιάδες ευρώ ή η σημερινή αντικειμενική αξία της ακίνητης περιουσίας του ανέρχεται σε διακόσιες πενήντα χιλιάδες (250.000) ευρώ. Α.4. Πολίτης τρίτης χώρας που έχει κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή ακίνητη περιουσία στην Ελλάδα, το ελάχιστο ύψος της οποίας ανέρχεται σε διακόσιες πενήντα χιλιάδες (250.000) ευρώ και η οποία περιουσία περιήλθε σε αυτόν με δωρεά ή γονική παροχή. Το δικαίωμα διαμονής σε αυτήν την περίπτωση ασκείται μόνο από τον δωρεολήπτη ή τον αποδέκτη της γονικής παροχής. Α.5. Πολίτης τρίτης χώρας που αγοράζει αγροτεμάχιο ή οικόπεδο και προβαίνει σε ανέγερση κτιρίου, εάν το άθροισμα της αξίας του συμβολαίου αγοράς και του εργολαβικού συμφωνητικού ανέγερσης κτιρίου ανέρχεται τουλάχιστον σε διακόσιες πενήντα χιλιάδες (250.000) ευρώ. Α.6. Πολίτης τρίτης χώρας που έχει συνάψει δεκαετούς διάρκειας χρονομεριστική μίσθωση βάσει των διατάξεων του ν. 1652/1986. Σύμβαση χρονομεριστικής μίσθωσης κατά τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 1652/1986, είναι η ανάληψη υποχρέωσης από τον εκμισθωτή να παραχωρεί κατ’ έτος, στο μισθωτή, κατά τη διάρκεια της σύμβασης, τη χρήση τουριστικού καταλύματος και να παρέχει σ’ αυτόν συναφείς υπηρεσίες για καθορισμένο από τη σύμβαση χρονικό διάστημα και ο μισθωτής να καταβάλλει το μίσθωμα που συμφωνήθηκε. Α.7. Τα μέλη των οικογενειών των ανωτέρω πολιτών τρίτων χωρών. Ως μέλη οικογένειας που δικαιούνται εισόδου και διαμονής νοούνται: α. Οι σύζυγοι, […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ