• 16 Ιουλίου, 2013

    ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Εκχώρηση ενοικίων στο δημόσιο

      Τον τελευταίο καιρό λόγω και της οικονομικής κρίσης όλο και περισσότεροι ενοικιαστές αδυνατούν να πληρώσουν τα ενοίκια στους ιδιοκτήτες των ακινήτων. Από το νόμο ορίζεται ότι τα δεδουλευμένα ενοίκια δηλώνονται στην εφορία, προστίθενται με τα άλλα εισοδήματα και φορολογούνται κανονικά ανεξάρτητα αν έχουν εισπραχθεί ή όχι. Τι μπορεί όμως να κάνει κάποιος που δεν έχει εισπράξει, ούτε πρόκειται να εισπράξει τα ενοίκια, από το ακίνητό που έχει νοικιασμένο, για να μην φορολογηθεί; ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν εκχωρηθούν τα ανείσπρακτα ενοίκια στο δημόσιο, μόνον το δημόσιο μπορεί να εισπράξει τα ενοίκια που εκχωρήθηκαν. Εκχώρηση ενοικίων στο δημόσιο. Υπάρχει πρόβλεψη στο νόμο για ενοίκια που είναι δεδουλευμένα και θεωρούνται εισόδημα, τα οποία αποδεδειγμένα δεν έχουν εισπραχθεί από το δικαιούχο, να μη θεωρηθούν εισόδημα και να μη φορολογηθούν αν εκχωρηθούν στο δημόσιο χωρίς αντάλλαγμα (Άρθρο 4 παρ. 7 ν. 2238/1994). Δήλωση εκχώρησης Πώς γίνεται η εκχώρηση των ενοικίων; Η εκχώρηση των ενοικίων γίνεται με απλή έγγραφη δήλωση του εκμισθωτή (ιδιοκτήτη). Πού θα βρούμε αυτή τη δήλωση; Η δήλωση αυτή είναι ένα συγκεκριμένο έντυπο που το δίνει δωρεάν η εφορία σε όσους θέλουν να εκχωρήσουν ενοίκια στο δημόσιο. Πού υποβάλλεται η δήλωση; Η δήλωση υποβάλλεται στην εφορία την οποία φορολογείται αυτός που δεν εισέπραξε τα ενοίκια και συνήθως είναι η εφορία που υπάγεται ο ιδιοκτήτης του ακινήτου. Ποιος την υποβάλλει; Η δήλωση εκχώρησης ενοικίων υποβάλλεται απαραίτητα προσωπικά από τον ίδιο το φορολογούμενο ή από ειδικά εξουσιοδοτημένο πρόσωπο στην αρμόδια ΔΟΥ, μέσα στο χρόνο φορολογίας των εκχωρούμενων μισθωμάτων, πριν ή μετά την υποβολή της ετήσιας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος. Η δήλωση εκχώρησης μπορεί να υποβληθεί ηλεκτρονικά; Η δήλωση εκχώρησης ενοικίων που δεν έχουν εισπραχθεί ακολουθεί διαφορετική διαδικασία υποβολής από τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος και δεν μπορεί να υποβληθεί ηλεκτρονικά. Υποβάλλεταιεγγράφως (σε χαρτί) στο τμήμα φορολογίας εισοδήματος και παίρνει αριθμό στο πρωτόκολλο της αρμόδιας εφορίας (ΠΟΛ.1096/6.4.2001). Είναι δύσκολη η συμπλήρωσή της; Η συμπλήρωση του εντύπου της «Δήλωσης εκχώρησης μη εισπραχθέντων μισθωμάτων ακινήτου» (έτσι τι λένε) είναι εύκολη και μπορεί να γίνει από τον καθένα, δεν χρειάζονται ειδικές γνώσεις για τη συμπλήρωσή της. Τι στοιχεία πρέπει να γνωρίζουμε; Αυτά που κυρίως γράφονται πάνω στη δήλωση είναι τα δικά σας στοιχεία (εκμισθωτή- εκχωρητή), τα στοιχεία του ενοικιαστή (μισθωτή-οφειλέτη), τα στοιχεία του νοικιασμένου ακινήτου, το ποσό των ενοικίων που εκχωρούνται και το χρονικό διάστημα που αφορούν τα εκχωρούμενα ενοίκια. Πού θα βρω τα στοιχεία του ενοικιαστή; Αυτά υπάρχουν πάνω στο συμβόλαιο που κάναμε όταν νοικιάστηκε το ακίνητο. Πρέπει η δήλωση να γίνει αποδεκτή; Η εκχώρηση των ενοικίων ολοκληρώνεται μόνο με τη μονομερή δήλωση του εκχωρητή, μέσα στο έτος που τα εισοδήματα αυτά υπόκεινται σε φόρο, χωρίς να χρειάζεται προηγούμενη ρητή αποδοχή της εκχώρησης από το Δημόσιο και χωρίς να χρειάζεται να γίνει αναγγελία σε αυτόν που χρωστάει τα ενοίκια. Πότε δεν γίνεται δεκτή η δήλωση; Η δήλωση εκχώρησης ενοικίων όταν υποβληθεί εκπρόθεσμα δεν γίνεται δεκτή. Εκπρόθεσμη είναι η δήλωση που υποβάλλεται μετά το τέλος του οικονομικού έτους που έπρεπε να φορολογηθούν τα ενοίκια που εκχωρούνται. Παράδειγμα: Τα ενοίκια που δεν εισπράχθηκαν και εκχωρούνται στο Δημόσιο αφορούν το χρονικό διάστημα από 1η Ιουνίου 2011 μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2011. Η δήλωση εκχώρησης των ενοικίων στο δημόσιο γίνεται στην εφορία στις 25 Φεβρουαρίου 2013. […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 12 Ιουλίου, 2013

    Οι κυριότερες ανακοπές των άρθρων 933 και 936 ΚπολΔ – Ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους.

    Οι κυριότερες ανακοπές των άρθρων 933 και 936 ΚπολΔ – Ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους  γράφει η Δούφου Αθηνά – Μαρκία Η σπουδαιότητα της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης, έγκειται κυρίως στην προσβολή της ιδιοκτησίας του οφειλέτη μέσω του κρατικού καταναγκασμού, προς ικανοποίηση αξιώσεων του δανειστή[1], καθώς αυτός δεν έχει δικαίωμα στην αυτοδίκαιη προστασία του ουσιαστικού του δικαιώματος. (α. 20 παρ. 1 Σ, α.6 παρ. ΕΣΔΑ). Για τον λόγο αυτό, στα πλαίσια της δικαιοδοτικής λειτουργίας του Κράτους, η διαδικασία της αναγκαστικής εκτέλεσης έχει ανατεθεί σε όργανα εκτός των δικαστηρίων, δηλαδή σε κρατικά εκτελεστικά όργανα, όπως είναι ο συμβολαιογράφος και ο δικαστικός επιμελητής, τα οποία διατάσσονται από το Δικαστήριο να προβούν στην εκτέλεση του εκδοθέντος τίτλου. [2] Ο ρόλος όμως του δικαστηρίου δεν μπορεί και δεν πρέπει να τελειώνει στην διάγνωση του ουσιαστικού δικαιώματος για πολλούς λόγους. Καταρχήν, ο δανειστής προελαύνει  έναντι του οφειλέτη με αρωγό τα δημόσια όργανα εκτέλεσης δίχως αυτά να έχουν την δυνατότητα ή την υποχρέωση διάγνωσης ουσιαστικών ή δικονομικών ελαττωμάτων της αρχόμενης διαδικασίας. Συνοδευόμενο δε και με την λογική ότι ο οφειλέτης δέχεται κρατικό εξαναγκασμό, ακόμα και χωρίς προηγούμενη συζήτηση, κατά την οποία να μπορεί να αντιλέξει, όπως στην διαταγή πληρωμής (άρθρα 623 επ. ΚΠολΔ), πρέπει να του δίνεται η δυνατότητα να προβάλει τις αντιρρήσεις του ακόμα και ως προς αυτό το ουσιαστικό δικαίωμα, την ικανοποίηση του οποίου επιδιώκει ο δανειστής. Περαιτέρω,  βασική αρχή της αναγκαστικής εκτελέσεως επιτάσσει ότι καμία πράξη της διαδικασίας δεν είναι άκυρη από μόνη της αλλά ακυρούται μετά από προβολή των λόγων ακυρότητας αυτής και έκδοση αποφάσεως που να την απαγγέλλει. Αυτή είναι η έννοια της «δικονομικής ακυρότητας» (ΑΚ 159), διαφοροποιούμενης από την έννοια της ακυρότητας κατά το ουσιαστικό δίκαιο, η οποία επέρχεται αυτοδικαίως και δεν έχει ανάγκη προηγούμενης προβολής.[3] Για αυτό ο νομοθέτης θέσπισε ένα πλέγμα διατάξεων στο αντίστοιχο κεφάλαιο του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, οι οποίες καλύπτουν την άμυνα των παραγόντων, με πρακτικότερη σημασία όλων τις ανακοπές του άρθρου 933 (Αντιρρήσεις κατά της εκτέλεσης ) και 936 ( Ανακοπή Τρίτου) ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ: ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ Ενεργητική νομιμοποίηση: Η ενεργητική νομιμοποίηση στην ανακοπή του 933 του καθ’ ου η εκτέλεση δεν εδράζεται μόνο στο άρθρο αυτό. Αυτή εδράζεται και στο άρθρο 583 ΚΠολΔ [4], που βρίσκεται στις γενικές διατάξεις των ενδίκων μέσων (ΚπολΔ 495 επ.). Ως εκ τούτου αποκλείεται από την άσκηση της ανακοπής αυτής ο επισπεύδων, αλλά και υποδεικνύεται ότι όπου δεν ρυθμίζεται ειδικά κάποια ανακοπή κατά της εκτέλεσης, τότε είτε ρητά παραπέμπει ο νομοθέτης στο α. 583 ΚΠολΔ ή σιωπηρά έχουν αναλογική εφαρμογή. Βέβαια, καθ’ ου η εκτέλεση είναι ένας όρος που συναντάται στην αναγκαστική εκτέλεση τόσο με στενή έννοια, περιλαμβάνοντας μόνο τον οφειλέτη, που βάσει του τίτλου είναι ο υπόχρεος προς εξόφληση, όσο και με την ευρεία έννοια. Στην ευρεία έννοια εντάσσονται όλα εκείνα τα πρόσωπα, που νομιμοποιούνται παθητικά όταν επισπεύδεται εναντίον τους αναγκαστική εκτέλεση (άρθρα 919, 920)[5]. Επίσης πρόσωπα που υποκαθιστούν τον οφειλέτη[6]. Μάλιστα, στην περίπτωση που νομιμοποιούνται περισσότερα πρόσωπα για την άσκηση της ανακοπής, δύνανται, εφόσον οι λόγοι της ανακοπής και η πράξη εκτέλεσης κατά της οποίας αυτή στρέφεται είναι οι ίδιοι για όλα τα πρόσωπα, να ασκήσουν από κοινού μία ανακοπή. Αν γίνει αυτό , τότε η […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 10 Ιουλίου, 2013

    ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

    ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ Άρθρο 105 Τροποποίηση διατάξεων του Κ.Πολ.Δ. 1.    Η παράγραφος 4 του άρθρου 691 του ΚΠολΔ αντικαθίστανται ως εξής: «4. Η συζήτηση της προσωρινής διαταγής προσδιορίζεται υποχρεωτικά μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο ημερών από την κατάθεση της αίτησης. Αν ο δικαστής κρίνει ότι είναι αναγκαία η εμφάνιση του καθού η αίτηση τον καλεί με οποιονδήποτε τρόπο μέσα στην παραπάνω προθεσμία. Αν γίνει δεκτό το αίτημα για έκδοση προσωρινής διαταγής η σχετική αίτηση ασφαλιστικών μέτρων προσδιορίζεται για συζήτηση μέσα σε τριάντα ημέρες, άλλως προσωρινή διαταγή δεν χορηγείται. Σε περίπτωση αναβολής της συζήτησης για οποιοδήποτε λόγο παύει αυτοδικαίως η ισχύς της προσωρινής διαταγής. Ο δικαστής μόνο μετά το πέρας της κατ’ ουσίαν συζήτησης της αίτησης μπορεί να χορηγήσει προσωρινή διαταγή ή να παρατείνει την ισχύ της. Αν η συζήτηση της αίτησης ματαιωθεί, δεν επιτρέπεται χορήγηση νέας προσωρινής διαταγής. Σε κάθε περίπτωση ο καθού η αίτηση διατηρεί το δικαίωμα να ζητήσει την ανάκληση της προσωρινής διαταγής.» 2.     Στο τέλος της παραγράφου 5 του άρθρου 691 του ΚΠολΔ προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Αν η προσωρινή διαταγή παραταθεί κατά την παράγραφο 4 ή χορηγηθεί κατά τη συζήτηση της αίτησης, η απόφαση του Δικαστηρίου δημοσιεύεται μέσα σε προθεσμία είκοσι (20) ημερών από τη συζήτηση.» 3.    Η παράγραφος 1 του άρθρου 693 του ΚΠολΔ αντικαθίσταται ως εξής: «1. Αν το ασφαλιστικό μέτρο έχει διαταχθεί πριν από την άσκηση της αγωγής για την κύρια υπόθεση, ο αιτών οφείλει μέσα σε τριάντα ημέρες από τη δημοσίευση της απόφασης, να ασκήσει τη σχετική αγωγή, εκτός αν το δικαστήριο ορίσει επί πλέον προθεσμία μέχρι είκοσι ημερών. Η διάταξη αυτή δεν εφαρμόζεται στις υποθέσεις που διατάχθηκε ως ασφαλιστικό μέτρο προσημείωση υποθήκης, κατόπιν ομολογίας ή αποδοχής της αίτησης από τον καθού η αίτηση, και στις υποθέσεις ασφαλιστικών μέτρων νομής ή κατοχής. Ειδικώς επί διαφορών για άκυρη απόλυση εργαζομένου με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας, αν η αγωγή δεν έχει ασκηθεί μέχρι τη συζήτηση της αίτησης λήψης ασφαλιστικών μέτρων, η τελευταία απορρίπτεται ως απαράδεκτη.» 4.    Στο άρθρο 672 Α του Κ.Πολ.Δ. προστίθεται παράγραφος 2 ως εξής: «2. Επί διαφορών για άκυρη απόλυση εργαζομένου με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ή μεταβολής της εργασιακής του κατάστασης, η πραγματική απασχόληση του οποίου έχει διαταχθεί ως ασφαλιστικό μέτρο, αναβολή της συζήτησης της αγωγής επιτρέπεται μόνο μία φορά και μόνο αν συντρέχει περίπτωση ανώτερης βίας και η αναβολή γίνεται σε δικάσιμο μέσα σε σαράντα ημέρες, διαφορετικά αίρεται αυτοδικαίως το ασφαλιστικό μέτρο που έχει διαταχθεί. Επί των διαφορών αυτών η απόφαση εκδίδεται μέσα σε προθεσμία 60 ημερών από τη συζήτηση της αγωγής. Αν η συζήτηση της αγωγής ματαιωθεί, αίρεται αυτοδικαίως το ασφαλιστικό μέτρο που έχει διαταχθεί.Επίσης αίρεται αυτό αυτοδικαίως, σε περίπτωση κατάργησης της δίκης με παραίτηση από το δικόγραφο της αγωγής και σε περίπτωση έκδοσης οριστικής απόφασης σε βάρος εκείνου που έχει ζητήσει το ασφαλιστικό μέτρο.» Άρθρο 106 Μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις 1.    Αγωγές για άκυρη απόλυση εργαζομένου με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας, η πραγματική απασχόληση του οποίου έχει διαταχθεί ως ασφαλιστικό μέτρο, οι οποίες κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου είναι εκκρεμείς και έχουν προσδιοριστεί να εκδικαστούν μετά την 1.11.2013 εκδικάζονται υποχρεωτικά, ύστερα από κλήση οποιουδήποτε διαδίκου μέχρι την 1.11.2013, διαφορετικά αίρεται αυτοδικαίως το ασφαλιστικό μέτρο […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 10 Ιουλίου, 2013

    Τι προβλέπει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο για τις αγωγές και τα ασφαλιστικά μέτρα κατά των απολύσεων

    Άρθρο 106- Μεταβατικές και καταργούμενες διατάξεις 1. Αγωγές για άκυρη απόλυση εργαζομένου με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας, η πραγματική απασχόληση του οποίου έχει διαταχθεί ως ασφαλιστικό μέτρο, οι οποίες κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου είναι εκκρεμείς και έχουν προσδιοριστεί να εκδικαστούν μετά την 1.11.2013 εκδικάζονται υποχρεωτικά, ύστερα από κλήση οποιουδήποτε διαδίκου μέχρι την 1.11.2013, διαφορετικά αίρεται αυτοδικαίως το ασφαλιστικό μέτρο που έχει διαταχθεί. 2. Αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων για την προσωρινή ρύθμιση καταστάσεως επί διαφορών για άκυρη απόλυση εργαζομένου με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας, για τις οποίες έχει χορηγηθεί προσωρινή διαταγή και οι οποίες κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου είναι εκκρεμείς, εκτός των περιπτώσεων που αναφέρονται στο εδάφιο β της παραγράφου 1 του άρθρου 693, και έχουν προσδιοριστεί να εκδικαστούν μετά την 1.11.2013, εκδικάζονται υποχρεωτικά, ύστερα από κλήση οποιουδήποτε διαδίκου μέχρι την 1.11.2013, διαφορετικά παύει αυτοδικαίως η ισχύς της προσωρινής διαταγής. 3. Το άρθρο 732 Α Κ.Πολ.Δ. που προστέθηκε με το άρθρο 64 του ν. 4193/2013 καταργείται.  Αιτιολογική έκθεση για το άρθρο 106: Με το άρθρο 106 εισάγονται μεταβατικές διατάξεις, οι οποίες αποσκοπούν στην ταχεία εκδίκαση των αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων που εκκρεμούν, επί των οποίων έχει εκδοθεί προσωρινή διαταγή που διατάσσει την προσωρινή απασχόληση εργαζομένου και των αγωγών που επίσης εκκρεμούν και αφορούν άκυρη απόλυση εργαζομένου, για τις οποίες έχει διαταχθεί ως ασφαλιστικό μέτρο προσωρινή απασχόληση του εργαζομένου. Αυτό κρίνεται αναγκαίο, διότι στα δικαστήρια εκκρεμεί άγνωστος αριθμός τέτοιων αιτήσεων και αγωγών, οι οποίες έχουν προσδιορισθεί να συζητηθούν σε μακρινές δικασίμους ή έχουν αναβληθεί σε μακρινές δικασίμους, ο οποίος δεν μπορεί να ελεγχθεί με άλλο τρόπο, παρά μόνο με επίσπευση της συζητήσεως από τους διαδίκους. Με τις εισαγόμενες ρυθμίσεις επιδιώκεται να εξαλειφθεί το φαινόμενο της διατηρήσεως επί μακρόν σε θέσεις εργασίας εργαζομένων, των οποίων οι συμβάσεις εργασίες έχουν λήξει, με προσωρινές διαταγές και ασφαλιστικά μέτρα, δηλαδή με βάση πιθανολόγηση της βασιμότητας αυτών, και χωρίς κατ’ ουσίαν εκδίκαση των διαφορών, δηλαδή να εξαλειφθεί το φαινόμενο της χρησιμοποιήσεως κυρίως των προσωρινών διαταγών, με τη συμπαιγνία των διαδίκων μερών, ως μέσου για τη διαιώνιση συμβάσεων εργασίας, που έχουν λήξει, χωρίς έκπτωση από τα συνταγματικά και ατομικά τους δικαιώματα. Η κατάργηση της διάταξης του άρθρου 232 Α είναι αναγκαία για το λόγο ότι εξαναγκάζει τον εργοδότη να απασχολήσει τον εργαζόμενο, ακόμη και αν δεν υπάρχει θέση εργασίας. legalnews24

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 6 Ιουλίου, 2013

    Δικαστικές κρίσεις για την ελεύθερη τοποθέτηση link σε τρίτα sites

    Πριν από αρκετούς μήνες είχαν δημοσιοποιηθεί οι νομικές επιθέσεις συλλογικών φορέων διαχείρισης ή / και προστασίας πνευματικής ιδιοκτησίας εναντίον ιστοσελίδων – ευρετηρίων που περιέχουν links προς τρίτες ιστοσελίδες. Μέχρι τότε υπήρχε μόνο η απόφαση 965/2010 του μονομελούς πλημμελειοδικείου Κιλκίς, με την οποία το πρωτοβάθμιο δικαστήριο αναγνώρισε ότι η τοποθέτηση link προς τρίτες ιστοσελίδες που περιέχουν αναρτημένα video δεν αποτελεί παραβίαση πνευματικής ιδιοκτησίας. Aπό τότε μέχρι σήμερα υπάρχουν δύο σημαντικές εξελίξεις σε σχέση με την παραπάνω κρίση. Ύστερα από μήνυση φορέα σε αντίστοιχη ιστοσελίδα – ευρετήριο links, το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Ξάνθης εξέδωσε στις 5.3.2013 ένα βούλευμα, το οποίο μεταξύ άλλων αναφέρει ότι “οι σύνδεσμοι από μία σε άλλη ιστοσελίδα λειτουργούν ως παραπομπές στο χώρο του διαδικτύου και έκαστος κάτοχος ιστοσελίδας είναι υπεύθυνος για το περιεχόμενο και τον τρόπο λειτουργίας της δικής του ιστοσελίδας και όχι αυτών, στις οποίες παραπέμπει με την βοήθεια συνδέσμων (TρΠλημΚιλκίς 965/2010, ΝΟΜΟΣ). Ο κάτοχος της παραπέμπουσας σελίδας, κατά τεκμήριο δεν γνωρίζει, εάν για την προβολή και τη με οποιοδήποτε άλλον τρόπο αναπαραγωγή των οπτικοακουστικών έργων από την προς ην η παραπομπή ιστοσελίδα έχουν καταβληθεί δικαιώματα στις εταιρίες που δικαιούνται να εκμεταλλεύονται τα έργα αυτά ούτε εάν έχει χορηγηθεί νομίμως η άδεια προβολής και αναπαραγωγής τους. Επομένως, δεν ευθύνεται ποινικά κατ’ άρθρο 66 παρ. 1,3 ν.2121/1993, εάν ο κάτοχος της προς ην η παραπομπή ιστοσελίδας παρανόμως καθιστά προσβάσιμα ορισμένα οπτικοακουστικά έργα.“ Μια ακόμη πιο πρόσφατη εξέλιξη σε αυτή την κατεύθυνση αφορά την έφεση που ασκήθηκε από την εισαγγελία κατά της πιο πάνω απόφασης 965/2010 του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Κιλκίς. Η έφεση δικάστηκε στις 25.6.2013 στο Εφετείο Θεσσαλονίκης και απορρίφθηκε ως απαράδεκτη. Επομένως, προς το παρόν σχετικά με την ποινική μεταχείριση των ιστοσελίδων – ευρετηρίων που περιέχουν links προς τρίτες ιστοσελίδες εξακολουθεί να ισχύει το σκεπτικό των αποφάσεων 965/2010 και του βουλεύματος της 5.3.2013 του Συμβουλίου Πλημμελειοδικείου Κιλκίς.  Πρόκειται για μια νομική θεώρηση που σαφώς ακολουθεί την λογική της ελεύθερης παραπομπής στην οποία έχει οικοδομηθεί όχι μόνο το Διαδίκτυο, αλλά και το σύνολο της πνευματικής παραγωγής που λαμβάνει υπόψη της προηγούμενα έργα στα οποία ουδέποτε απαγορεύθηκε η απλή παραπομπή. Αναρτήθηκε από e-Lawyer

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 6 Ιουλίου, 2013

    Δικαίωμα μονομερούς (εξώδικης) καταγγελίας ομορρύθμου εταιρείας αορίστου χρόνου – Ν. 4072/12 .

    Με το ν. 4072/2012, καταργήθηκε το δικαίωμα μονομερούς (εξώδικης) καταγγελίας ομορρύθμου εταιρείας αορίστου χρόνου. Νομική βάση της ως άνω καταγγελίας ήταν – υπό το προγενέστερο καθεστώς – οι διατάξεις των άρ. του ΑΚ για την αστική εταιρεία, και συγκεκριμένα το άρ. 767 ΑΚ[1], το οποίο όμως, δεν ισχύει δυνάμει της συνδυαστικής ερμηνείας των άρ. 249[2] (ιδίως βλ. παρ. 2) και 259[3] ν. 4072/2012. Πλέον, η μονομερής άτυπη καταγγελία για οποιοδήποτε λόγο έχει αντικατασταθεί με την αίτηση λύσης της εταιρείας (απευθύνεται κατά των άλλων δύο εταίρων) στο ειρηνοδικείο (διαδικασία εκουσίας βλ. άρ. 20 ν. 4055/2012 και αρ. 1 ν. 4077/2012) για σπουδαίο λόγο. I.          Τί δικαιώματα έχει ο «απομονωμένος» εταίρος;   –     Να καλέσει τους αντίδικους σε λογοδοσία[4]. Είναι κρίσιμο να δούμε σε τί κατάσταση χρεών είναι η εταιρεία, γιατί αν έχει ζημιές τις φορτωνόμαστε εξίσου[5] –     Έχει δικαίωμα σε προσωρινή δικαστική προστασία. Η συμφωνία για τη μη σφράγιση στο καταστατικό είναι άκυρη, γιατί δεν μπορεί να αποκλείσει ασφαλιστικό μέτρο, αφού είναι αναγκαστικού δικαίου διάταξη (ούτε καν η συμφωνία περί υπαγωγής σε διαιτησία δεν μπορεί να αποκλείσει τη λήψη ασφαλιστικού μέτρου). –    Να κάνει αίτηση στο Ειρηνοδικείο με αίτημα λύση της εταιρείας για σπουδαίο λόγο. –     Να κάνει αίτηση στο Ειρηνοδικείο  με αίτημα την αποβολή των άλλων δύο εταίρων από την εταιρεία για σπουδαίο λόγο μόνο εφόσον όμως μπορεί να έχει βρει και να έχει καταχωρίσει σε δύο μήνες άλλο / άλλους εταίρο / εταίρους στο Γ.Ε.ΜΗ., έτσι ώστε να μη μείνει μονοπρόσωπη η εταιρεία και εξαναγκασθούμε σε λύση (βλ. άρ. 267) [6] –     Έχει δικαίωμα εκούσιας εξόδου από την εταιρεία. Αυτή γίνεται με μονομερή δήλωση. Έχουμε δικαίωμα απόδοσης της συμμετοχής μας, όμως στο τέλος της εταιρικής χρήσης     II.      Τί δεν δικαιούται ο «απομονωμένος» εταίρος   –     Να λύσει την εταιρεία με καταγγελία χωρίς δικαστική απόφαση. –     Να αποβάλει τους εταίρους και να μείνει η εταιρεία ως ‘μονοπρόσωπη’ για παραπάνω από δύο μήνες. III.   Ποια τα δικαιώματα των υπολοίπων εταίρων;   Οι εταίροι που τρέχουν την εταιρεία, μπορούν με αίτηση στο Ειρηνοδικείο, ακολουθώντας τη διαδικασία της εκουσίας δικαιοδοσίας να προκαλέσουν αυτοί τον αποκλεισμό του «απομονωμένου» εταίρου, την έξοδό του με λίγα λόγια από την εταιρεία, επικαλούμενοι σπουδαίο λόγο (πχ παντελής έλλειψη επικοινωνίας, αφάνεια κλπ) κατ’ άρθρο 263 ν. 4072/2012[7]. Σε αυτή την περίπτωση όμως, θα πρέπει κατ’ άρ. 264 [8] ν. 4072/2012, να αποδοθεί στον τελευταίο η πλήρης αξία της συμμετοχής του, νομιμοτόκως.σ.σ.: στην περίπτωση που η καταγγελία προβλέπεται ρητά στο καταστατικό, τότε η λύση της εταιρείας μπορεί να γίνει και με εξώδικη καταγγελία [1] 767 ΑΚ «Εταιρία που έχει αόριστη διάρκεια λύνεται οποτεδήπτε με καταγγελία οποιουδήποτε εταίρου. Αν ο εταίρος κατάγγειλε την εταιρία άκαιρα και χωρίς σπουδαίο λόγο, που να δικαιολογεί την άκαιρη καταγγελία, ενέχεται για τη ζημία που προκάλεσε η λύση στους άλλους εταίρους.» [2] Άρ. 249 «1. Ομόρρυθμη είναι η εταιρεία με νομική προσωπικότητα που επιδιώκει εμπορικό σκοπό και για τα χρέη της οποίας ευθύνονται παράλληλα όλοι οι εταίροι απεριόριστα και εις ολόκληρον. 2. Εφόσον δεν υπάρχει ειδική ρύθμιση στο παρόν κεφάλαιο, εφαρμόζονται στην ομόρρυθμη εταιρεία οι διατάξεις του αστικού κώδικα για την εταιρεία, με εξαίρεση τις διατάξεις των άρθρων 758 και 761 του Αστικού Κώδικα. [3] […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 30 Ιουνίου, 2013

    Απόφαση Επιτροπής Πιστωτικών θεμάτων 77/1/30.5.2013/ΦΕΚ Β/1492/19.06.2013 – Όροι και προϋποθέσεις για την ρύθμιση οφειλών σε προσωρινή ή οριστική καθυστέρηση προς πιστωτικά ιδρύματα που έχουν τεθεί σε ειδική εκκαθάριση

    Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ   Έχοντας υπόψη:   α) το άρθρο 55Α του καταστατικού της Τράπεζας της Ελλάδος, όπως ισχύει,   β) το άρθρο 1 του ν. 1266/1982 «Όργανα ασκήσεως της νομισματικής, πιστωτικής και συναλλαγματικής πολιτικής και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α’ 81), σε συνδυασμό με την πράξη Εκτελεστικής Επιτροπής 1/20-12-2012 (ΦΕΚ Β’ 3410), όπως ισχύει,   γ) τις διατάξεις του άρθρου 68 του ν. 3601/2007 «Ανάληψη και άσκηση δραστηριοτήτων από πιστωτικά ιδρύματα, επάρκεια ιδίων κεφαλαίων των πιστωτικών ιδρυμάτων και των επιχειρήσεων παροχής επενδυτικών υπηρεσιών και λοιπές διατάξεις» (ΦΕΚ Α’178), όπως ισχύει, και ιδίως την παράγραφο 2 αυτού,   δ) την απόφαση της 21/2/4.11.2011 «Κανονισμός ειδικής εκκαθάρισης πιστωτικών ιδρυμάτων» (ΦΕΚ Β’ 2498), όπως ισχύει,   ε) το από 28.5.2013 εισηγητικό σημείωμα της Διεύθυνσης Εποπτείας Πιστωτικών Ιδρυμάτων,   στ) την αναγκαιότητα για την θέσπιση προϋποθέσεων με σκοπό την ευχερέστερη, εκ μέρους του ειδικού εκκαθαριστή, διαχείριση των οφειλών σε προσωρινή ή οριστική καθυστέρηση που έχουν περιέλθει στο υπό ειδική εκκαθάριση πιστωτικό ίδρυμα, με ενιαία κριτήρια και γνώμονα την διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος μέσω της μεγιστοποίησης της παρούσας αξίας ανάκτησης,   ζ) ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκύπτει δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζει τα εξής:   Άρθρο 1 Παροχή ευχέρειας συνομολόγησης ρυθμίσεων στον ειδικό εκκαθαριστή   1. Η Τράπεζα της Ελλάδος δύναται, με απόφαση της, να παρέχει στον ειδικό εκκαθαριστή την ευχέρεια να συνομολογεί νέες ή πρόσθετες συμβάσεις ρυθμίσεων οφειλών, στις οποίες σε κάθε περίπτωση δεν χωρεί μείωση του οφειλόμενου κεφαλαίου και οι οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν ενδεικτικά την παράταση του χρόνου αποπληρωμής, τη χορήγηση προνομιακών περιόδων, τη δυνατότητα περιοδικών πληρωμών, την μεταβολή επιτοκίου καθώς και την τυχόν έκπτωση τόκων και εξόδων απαίτησης από δάνεια σε προσωρινή ή οριστική καθυστέρηση τα οποία έχουν περιέλθει στο υπό ειδική εκκαθάριση πιστωτικό ίδρυμα. Στις υπό ρύθμιση οφειλές συμπεριλαμβάνεται η μετατροπή αλληλόχρεων λογαριασμών σε δάνεια τακτής λήξης. Σε κάθε περίπτωση, ο ειδικός εκκαθαριστής δεν μπορεί να εκταμιεύει ποσά προς εξυπηρέτηση συμβάσεων πιστοδοτήσεων.   2. Η κατά τα ανωτέρω απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδος λαμβάνεται κατόπιν σχετικού αιτήματος του ειδικού εκκαθαριστή, εφόσον έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία απογραφής που προβλέπεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 2 της απόφασης ΕΠΑΘ 21/2/4.11.2011.   Άρθρο 2   Συνομολόγηση ρυθμίσεων από τον ειδικό εκκαθαριστή 1. Προϋπόθεση για τη συνομολόγηση νέων ή πρόσθετων συμβάσεων ρυθμίσεων οφειλών κατά το άρθρο 1 είναι η υποβολή από τον ειδικό εκκαθαριστή, αμελλητί μετά την ολοκλήρωση της απογραφής, και η έγκριση από την Τράπεζα της Ελλάδος σχεδίου στρατηγικής, με την απόφαση της παραγράφου 1 του άρθρου 1. Το σχέδιο περιλαμβάνει, κατ’ ελάχιστον, τα κατωτέρω, για χρονικό διάστημα δώδεκα μηνών, μετά την πάροδο του οποίου ακολουθείται, αν συντρέχει περίπτωση, η ίδια διαδικασία:   α) την ανάλυση, αξιολόγηση και κατάτμηση (segmantation) του χαρτοφυλακίου δανείων από τον ειδικό εκκαθαριστή, ώστε να προσδιορίζονται τα τμήματα χαρτοφυλακίου επί των οποίων μπορεί να εφαρμόζεται η ευχέρεια ρύθμισης που προβλέπεται στην παράγραφο 1 του άρθρου 1. Για την αξιολόγηση και κατάτμηση του χαρτοφυλακίου δανείων λαμβάνονται, σε κάθε περίπτωση, υπόψη οι εξασφαλίσεις των πιστώσεων.   β) Τους ανά τρίμηνο στόχους του ειδικού εκκαθαριστή ως προς την συγκέντρωση εισπράξεων, για τα δάνεια που βρίσκονται τόσο σε προσωρινή όσο και σε οριστική καθυστέρηση,   […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 30 Ιουνίου, 2013

    ΗΠΑ: Απαγόρευση λειτουργίας διαδικτυακών φαρμακείων

      Η αμερικανική Διεύθυνση Τροφίμων και Φαρμάκων έκλεισε χιλιάδες ιστοσελίδες διαδικτυακής πώλησης φαρμάκων.   Η αμερικανική Διεύθυνση Τροφίμων και Φαρμάκων (Food and Drug Administration-FDA) διέταξε τη διακοπή λειτουργίας 1.677 ιστοσελίδων, μέσω των οποίων πωλούνταν, διαδικτυακά, φαρμακευτικά σκευάσματα. Σύμφωνα με την FDA και την Interpol, οι εν λόγω ιστοσελίδες πωλούσαν σε ελκυστικές τιμές πλαστά σκευάσματα ή αμφίβολης ποιότητας υποκατάστατα φαρμάκων καθώς και φάρμακα, τα οποία δεν πληρούσαν τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας. Επίσης σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, συνελήφθησαν 58 άτομα τα οποία είχαν αποκομίσει πάνω από 41 εκατομμύρια δολάρια από τις ως άνω πρακτικές παράνομης πώλησης φαρμάκων. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλές από τις επίμαχες ιστοσελίδες χρησιμοποιούσαν παραπλανητικά ονόματα, τα οποία παρέπεμπαν σε γνωστές φαρμακοβιομηχανίες και αλυσίδες φαρμακείων. «Πολλές από τις παράνομες απομιμήσεις σκευασμάτων δεν έχουν κανένα συστατικό απ’ αυτά που έχει το κανονικό φάρμακο ενώ άλλες περιέχουν έως και τοξικές ουσίες, επικίνδυνες για την υγεία», δήλωσε αξιωματούχος της FDA, για να προσθέσει ότι, «Η αγορά φαρμάκων online φαίνεται ιδιαίτερα ελκυστική λόγω των χαμηλών τιμών, αλλά συχνά δεν είναι τίποτα άλλο από εξαπάτηση του καταναλωτή». lawnet.gr

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 30 Ιουνίου, 2013

    Συμφωνία αφρικανικών χωρών για την καταπολέμηση της πειρατείας

    Χώρες της Δυτικής και Κεντρικής Αφρικής υιοθέτησαν σύμφωνο για την ασφαλή ναυσιπλοΐα και την καταπολέμηση της πειρατείας.Ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ Ban Ki-Moon χαιρέτησε μια περιφερειακή διακρατική συμφωνία αφρικανικών χωρών, προκειμένου να καταπολεμηθεί η πειρατεία στον Κόλπο της Γουϊνέας.   Η πρόσφατη Σύνοδος Αρχηγών Κρατών και Κυβερνήσεων του Κόλπου της Γουινέα, ολοκληρώθηκε με την έγκριση του Διεθνούς Ναυτικού Κώδικα Δεοντολογίας για την καταστολή της πειρατείας, των ένοπλων ληστειών στα πλοία και λοιπών παράνομων θαλάσσιων δραστηριοτήτων στη Δυτική και Κεντρική Αφρική. Η εξέλιξη αυτή θεωρήθηκε ιδιαιτέρως σημαντική διότι είναι η πρώτη φορά που προωθείται μια συντονισμένη αντιμετώπιση του προβλήματος της πειρατείας στον Κόλπο της Γουινέα. Ο κ. Ban Ki-Moon προέτρεψε όλα τα μέρη να προσχωρήσουν άμεσα και σε χωριστή κύρωση της συμφωνίας, προκειμένου να επιτευχθεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα η ουσιαστική ενοποίηση των προσπαθειών για την θωράκιση της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας.  

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 30 Ιουνίου, 2013

    Καθορισμός των διαδικασιών υποβολής παραπόνων των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές, του περιεχομένου του ειδικού εντύπου παραπόνων, καθώς και της διαχείρισης αυτών»

    Αριθμός : 3332.12/05/13 Έτος : 2013 Φ.Ε.Κ. : Β΄1453/14-6-2013 Κατηγορία : ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ – ΔΙΚΑΙΟ ΘΑΛΑΣΣΗΣ , ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ – (Προστασία – Τρόφιμα – Ποτά ) Τύπος : Υπ. Απόφαση (ΥΑ) Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ Έχοντας υπόψη: 1. Τις διατάξεις: α) Της παραγράφου 1 του άρθρου 12 του Ν. 3709/2008 (ΦΕΚ Α΄ 213/14−10−2008), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 35 του Ν. 4150/2013 (ΦΕΚ Α΄ 102/29−04−2013). β) Του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1177/2010 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου «για τα δικαιώματα των επιβατών στις θαλάσσιες και εσωτερικές μεταφο− ρές και για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΚ) αριθ. 2006/2004». γ) Τον νόμου 4150/2013 (ΦΕΚ Α΄ 102/29−04−2013) «Ανα− συγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις». δ) Του άρθρου 5 του π.δ. 85/2012 (ΦΕΚ Α΄ 141/21.06.2012) «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. ε) Του νόμου 3297/2004 «Συνήγορος του καταναλωτή» (ΦΕΚ Α΄ 259/23−12−2004) όπως ισχύει. στ) Του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυ− βέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του π.δ. 63/2005 (ΦΕΚ Α΄ 98/22.04.2005). 2. Την αριθμ. 3332.12/01/09/23−2−2009 (ΦΕΚ Β΄ 427/ 10.03.2009) απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυ− τιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής «Καθορισμός των διαδικασιών υποβολής παραπόνων επιβατών που ταξιδεύουν στα δρομολογημένα πλοία που διενεργούν επιβατικές θαλάσσιες ενδομεταφορές, του περιεχο− μένου του ειδικού εντύπου παραπόνων, καθώς και της διαχείρισης αυτών». 3. Το γεγονός ότι από την εφαρμογή της παρούσης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε: Άρθρο 1 Ειδικό έντυπο υποβολής παραπόνων επιβάτη 1. Καθορίζεται ειδικό έντυπο υποβολής παραπόνων επιβάτη στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα. Το έντυ− πο είναι διπλότυπο με φύλλα διαφορετικών χρωμάτων (λευκού και ανοιχτού ερυθρού), τύπου καρμπονιζέ και σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος που απο− τελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας. 2. Επαρκής αριθμός του παραπάνω εντύπου τοπο− θετείται σε ειδική θήκη και σε εμφανή σημεία επί των πλοίων που εκτελούν θαλάσσιες μεταφορές επιβατών (ανάλογα με το συνολικό αριθμό επιβατών θέρους που αναγράφεται στο πιστοποιητικό ασφάλειας του πλοίου), στα πρακτορεία ή ταξιδιωτικά γραφεία έκδοσης εισι− τηρίων, στα λιμάνια καθώς και στις λιμενικές αρχές, με μέριμνα του μεταφορέα και του φορέα εκμετάλλευσης τερματικού σταθμού ή του λιμένα προσέγγισης των πλοίων. Άρθρο 2 Υποχρεώσεις του μεταφορέα ή του εκδότη εισιτηρίων Ο μεταφορέας ή ο κατά λιμένα οριζόμενος από το μεταφορέα ναυτικός πράκτορας ή ο εκδότης του εισιτηρίου οφείλει να: α. Τοποθετεί σε εμφανή σημεία επί του πλοίου και στα πρακτορεία έκδοσης εισιτηρίων πίνακα στην ελ− ληνική και αγγλική γλώσσα στον οποίο αναγράφονται τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του επιβάτη και του μεταφορέα. Ο πίνακας αυτός διατίθεται επιπρόσθετα σε γραφή Braille και σε κείμενο γραμματοσειράς μεγάλου μεγέθους στην υποδοχή του πλοίου κατόπιν αιτήματος του επιβάτη. β. Ενημερώνει τον επιβάτη για τα δικαιώματά του για κάθε παράπονο ή καταγγελία που αφορά στην μη τή− ρηση των υποχρεώσεων, του μεταφορέα ή του εκδότη του εισιτηρίου. γ. Τηρεί οργανωμένες διαδικασίες υποδοχής, κατα− γραφής και επίλυσης ή απάντησης σε παράπονα−δι− αμαρτυρίες των επιβατών καθώς και των ενεργειών ικανοποίησης απαιτήσεων που απορρέουν από τις δι− ατάξεις του νόμου 3709/2008 (ΦΕΚ Α΄ 213/14−10−2008), όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν ή του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1177/2010. Άρθρο 3 Υποχρεώσεις του φορέα εκμετάλλευσης τερματικού σταθμού λιμένα […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 30 Ιουνίου, 2013

    Κανονισμός Διαχείρισης και Εκχώρησης Ονομάτων Χώρου (Domain Names) με κατάληξη .gr

    Αριθμός : ΕΕΤΤ 693/9/4-6-2013 Έτος : 2013 Φ.Ε.Κ. : ΦΕΚ Β’ 1564/21-06-2013 Κατηγορία : ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ – ΔΙΚΑΙΟ Η/Υ –ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ – ΗΛ. ΕΜΠΟΡΙΟ , ΚΩΔΙΚΕΣ – ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ – ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΑ – ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ Τύπος : Απόφαση (Α) Η ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΩΝ (ΕΕΤΤ) Έχοντας υπόψη: α) Το Ν. 4070/2012 «Ρυθμίσεις Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, Μεταφορών, Δημοσίων Έργων και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ 82/Α’/10.4.2012) και ιδίως το άρθρο 12 στοιχεία κδ’ και μγ’. β) Την απόφαση της ΕΕΤΤ ΑΠ 592/012/3.2.2011 «Κανονισμός Διαχείρισης και Εκχώρησης Ονομάτων Χώρου (Domain Names) με κατάληξη .gr» (ΦΕΚ 593/B’/14.4.2011). γ) Τη Δημόσια Διαβούλευση αναφορικά με την Τροποποίηση και Κωδικοποίηση διατάξεων του Κανονισμού Διαχείρισης και Εκχώρησης Ονομάτων Χώρου (Domain Names) με κατάληξη .gr που διεξήγαγε η ΕΕΤΤ από 15.1.2013 έως 18.2.2013 και το αποτέλεσμα αυτής της διαβούλευσης. δ) Το γεγονός ότι από τις διατάξεις αυτής της απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, ούτε σε βάρος του προϋπολογισμού της ΕΕΤΤ, αποφασίζει: ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ι ΣΚΟΠΟΣ – ΟΡΙΣΜΟΙ Άρθρο 1 Σκοπός – Πεδίο Εφαρμογής 1. Σκοπός του παρόντος Κανονισμού είναι η θέσπιση κανόνων σχετικών με: α) τη διαδικασία εκχώρησης και τη χρήση των Ονομάτων Χώρου (Domain Names) με κατάληξη .gr και β) τη λειτουργία των Καταχωρητών. 2. Αντικείμενο εκχώρησης μπορεί να είναι αποκλειστικά: α) Ονόματα Χώρου 2ου επιπέδου με κατάληξη .gr και β) Ονόματα Χώρου 3ου επιπέδου με κατάληξη .gr των οποίων μόνο το τρίτο επίπεδο είναι Μεταβλητό Πεδίο. 3. H EETT είναι αρμόδια για την Εκχώρηση: α) Ονομάτων Χώρου 2ου επιπέδου με κατάληξη .gr και β) Ονομάτων Χώρου 3ου επιπέδου με κατάληξη .gr των οποίων μόνο το τρίτο επίπεδο είναι Μεταβλητό Πεδίο. 4. Με την εξαίρεση των Ονομάτων Χώρου 3ου επιπέδου με κατάληξη .gr των οποίων μόνο το τρίτο επίπεδο είναι Μεταβλητό Πεδίο, Ονόματα Χώρου 3ου ή επόμενου επιπέδου με κατάληξη .gr, δεν αποτελούν αντικείμενο εκχώρησης από την EETT και δεν αποκτάται επ’ αυτών αποκλειστικό δικαίωμα σύμφωνα με τον παρόντα Κανονισμό. 5. Η χρήση Ονομάτων Χώρου 3ου ή επόμενου επιπέδου προϋποθέτει την εκχώρηση σύμφωνα με τον παρόντα Κανονισμό του αντίστοιχου Ονόματος Χώρου 2ου επιπέδου με κατάληξη .gr από το οποίο συντίθεται το Όνομα Χώρου 3ου ή επόμενου επιπέδου ή την εκχώρηση του αντίστοιχου Ονόματος Χώρου 3ου επιπέδου με κατάληξη .gr του οποίου μόνο το τρίτο επίπεδο είναι Μεταβλητό Πεδίο. 6. Υπό τους όρους και τους περιορισμούς του παρόντος Κανονισμού, Όνομα Χώρου 3ου ή επόμενου επιπέδου το οποίο συντίθεται από Όνομα Χώρου με κατάληξη .gr, το οποίο σύμφωνα με τον παρόντα Κανονισμό, αποτελεί αντικείμενο εκχώρησης από την ΕΕΤΤ, είναι δυνατόν να χρησιμοποιείται είτε από τον Φορέα του εκχωρηθέντος Ονόματος Χώρου με κατάληξη .gr ή από άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο, με την συναίνεση του Φορέα του αντίστοιχου εκχωρηθέντος Ονόματος Χώρου με κατάληξη .gr. Άρθρο 2 Ορισμοί Για την εφαρμογή του παρόντος Κανονισμού, οι ακόλουθοι όροι έχουν την έννοια που τους αποδίδεται κατωτέρω: Αρμόδιος Εξυπηρετητής Ονομάτων (Authoritative Domain Name Server): Ένας Εξυπηρετητής Ονομάτων είναι Αρμόδιος Εξυπηρετητής Ονομάτων σε συγκεκριμένα υποσύνολα της δενδρικής δομής Ονομάτων Χώρου, όταν αναλαμβάνει να διατηρεί το σύνολο των έγκυρων πληροφοριών που ορίζουν τα συγκεκριμένα υποσύνολα. Οι πληροφορίες αυτές οργανώνονται σε μονάδες που ονομάζονται Ζώνες, και αυτές οι Ζώνες μπορεί να κατανέμονται αυτόματα σε Εξυπηρετητές Ονομάτων οι οποίοι παρέχουν εφεδρική υπηρεσία […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 30 Ιουνίου, 2013

    Αντιμετώπιση της ενδο-οικογενειακής βίας στην χώρα μας : επιλεκτική ερμηνευτική και κοινωνιολογική προσέγγιση συγκεκριμένων άρθρων του ν. 3500/2006

    Γράφει η Παυλίδου Άννα Με αφορμή την εξαιρετική έρευνα που  πρόσφατα παρουσίασε η Έλενα Κατρίτση στην εκπομπή της «προσωπικά» στο τέως κανάλι της ΝΕΤ,είναι καιρός να αρχίσουμε  να σκεφτόμαστε πιο συνειδητοποιημένα το φλέγον αυτό ζήτημα.Η ενδοοικογενειακή βία συνιστά κοινωνική μάστιγα και έχει  λάβει έκρυθμες διαστάσεις σε αυτήν την δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνουμε.Πλήττει όλα τα κοινωνικά στρώματα και δεν περιορίζεται  μόνο στα άτομα που έχουν χαμηλό μορφωτικό επίπεδο.Το αντίθετο μάλιστα,τα κρούσματα έχουν αυξηθεί και στα ανώτερα κοινωνικά επίπεδα και θύτες και θύματα είναι και άτομα ανώτερου μορφωτικού επιπέδου.Αίτιά της είναι η πίεση,η οικονομική δυσπραγία,η κατάθλιψη,οι σκηνές ζηλοτυπίας,η κατάχρηση ουσιών(αλκοόλ,ναρκωτικά,φαρμακευτικές ουσίες) και οι ψυχικές ασθένειες.Τα αποτελέσματά της είναι μακροχρόνια και το φάσμα τους είναι ευρύ:από την πρόκληση κατάθλιψης,χαμηλού αυτοσεβασμού και αυτοεκτίμησης,έλλειψης εμπιστοσύνης στους άλλους,ταπείνωση,απόρριψη,μέχρι και την κατάχρηση ουσιών και τα χρόνια προβλήματα υγείας.Ακόμη,το πρόβλημα θα αντιμετωπιστεί σημαντικά μόνο όταν απαντήσουμε στο ερώτημα: «Γιατί η κακοποιημένη γυναίκα δεν φεύγει;» και όχι στο ερώτημα: «Γιατί ο δράστης την χτύπησε;» Αρχικά, η ενδοοικογενειακή βία χαρακτηρίζεται ως ένα έγκλημα του κοινού ποινικού δικαίου. (άρθρο1,παρ 1 του ν 3500/2006).Η βία μπορεί να είναι σωματική,ψυχολογική ,σεξουαλική ή οικονομική.Σύμφωνα με το άρθρο 1439 παρ.2 ΑΚ,η ενδοοικογενειακή βία αποτελεί μαχητό τεκμήριο ισχυρού κλονισμού του γάμου που οδηγεί  στην αίτηση διαζυγίου(κατ’αντιδικία) και στην υπαίτια λύση του γάμου από μέρους του θύματος (όπως και στο άρθρο 3 του ν 3500/2006).Ακόμη,στο τέταρτο Παγκόσμιο Συνέδριο του ΟΗΕ για τις γυναίκες που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 1995 στο Πεκίνο όπου αποφασίστηκε η καταπολέμηση κάθε μορφής βίας εναντίον των γυναικών,η βία ορίστηκε  ως «κάθε πράξη ή απειλή πράξης βίας που συνδέεται με το φύλο και οδηγεί ή ενδέχεται να οδηγήσει σε σωματικές,σεξουαλικές,ψυχολογικές βλάβες ή σε ταλαιπωρία της γυναίκας.Θύματα βίας γίνονται γυναίκες διαφόρων ηλικιών,φυλών,μορφωτικού και οικονομικού επιπέδου.Η ανοχή στην άσκηση βίας ή την απειλή βίας πλήττει το βιοτικό επίπεδο,την προσωπικότητα και την αξιοπρέπεια των γυναικών». Όσον αφορά τον Ν 3500/2006 τέθηκε σε ισχύ στις 25 Νοεμβρίου 2007.Στο άρθρο 1 με τίτλο: «γενικές διατάξεις» δίνεται ο ορισμός της έννοιας καθώς και η έννοια και τα πρόσωπα της οικογένειας.Προκύπτει ότι η ενδοοικογενειακή βία δεν πλήττει μόνο την σύντροφο ή σύζυγο αλλά και τα υπόλοιπα  μέλη της οικογένειας,ερμηνεύοντας διασταλτικά την έννοια.Στη παρ.2 του άρθρου 1 ορίζεται ότι: « Οικογένεια, η κοινότητα που αποτελείται από συζύγους και συγγενείς τους πρώτου βαθμού εξ αίματος ή εξ αγχιστείας και τα εξ υιοθεσίας τέκνα τους.Στην οικογένεια περιλαμβάνονται, εφόσον συνοικούν, εξ αίματος ή εξ αγχιστείας συγγενείς των ως άνω προσώπων μέχρι τον τέταρτο βαθμό καθώς και πρόσωπα των οποίων επίτροπος, δικαστικός συμπαραστάτης ή ανάδοχος γονέας έχει ορισθεί μέλος της οικογένειας. Υπό την προϋπόθεση ότι τα παρακάτω πρόσωπα συνοικούν, οι διατάξεις του παρόντος νόμου εφαρμόζονται και στη μόνιμη σύντροφο του άνδρα ή στον μόνιμο σύντροφο της γυναίκας και στα τέκνα, κοινά ή ενός εξ αυτών, ή εξ υιοθεσίας».Στη παρ.3 του ίδιου άρθρου ορίζεται ότι: « Θύμα ενδοοικογενειακής βίας, έιναι και το μέλος της οικογένειας σε βάρος του οποίου τελείται αξιόποινη πράξη κατά τα άρθρα 6, 7, 8 και 9 του παρόντος, όπως επίσης και το ανήλικο μέλος ενώπιον του οποίου τελείται τέτοια αξιόποινη πράξη.» Στο άρθρο 2 ορίζεται η απαγόρευση χρήσης βίας.Σε αυτό το σημείο θα ερμηνεύσουμε διασταλτικά τον όρο «βία» ο οποίος περιλαμβάνει την […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ