• 10 Οκτωβρίου, 2012

    Η Google στο επίκεντρο της Αμερικανικής Επιτροπής Εμπορίου

      Η Google έχει βρεθεί τον τελευταίο καιρό στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της Αμερικανικής Επιτροπής Εμπορίου λόγω του ηγετικού ρόλου που τείνει να αποκτήσει στο χώρο της τεχνολογίας των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων (smartphones). 10/10/2012 18:10 Στο πλαίσιο των ερευνών της, η Αμερικανική Επιτροπή Εμπορίου έχει καταθέσει αίτημα από τον Ιούνιο τόσο στην Google όσο και στις ανταγωνιστικές της εταιρείες περιλαμβανομένων των Apple και Microsoft, για παροχή πληροφοριών σχετικά με τις εφαρμοζόμενες μεθόδους σε θέματα κατασκευής και λειτουργίας κινητών τηλεφώνων. Οι αρμόδιοι φορείς που έχουν αναλάβει να συνδράμουν την Αμερικανική Επιτροπή στην έρευνα που διεξαγάγει, ασχολούνται επισταμένως με την τακτική που εφαρμόζουν οι εταιρείες στον τρόπο κατοχύρωσης του εκάστοτε διπλώματος ευρεσιτεχνίας καθώς τον τελευταίο καιρό παρατηρούνται αλλεπάλληλες δίκες μεταξύ των ανταγωνιστριών εταιρειών για το συγκεκριμένο θέμα. Να σημειωθεί ότι η Google είναι η μόνη εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τεχνολογικό χώρο και έχει κατοχυρωμένες βασικές ευρεσιτεχνίες, ευρεσιτεχνίες δηλαδή που αφορούν την τεχνολογία των επικοινωνιών και τη διαχείριση δεδομένων και είναι καθοριστικές για τη λειτουργία των σύγχρονων τηλεφώνων και των συσκευών τύπου «tablet» (standard-essential patents). Από την άλλη, οι ευρεσιτεχνίες της Apple αφορούν κυρίως την κατασκευή και τον τρόπο με τον οποίο ο χρήστης αλληλεπιδρά με τη φορητή συσκευή. Η Motorola, από την πλευρά της, η οποία ανήκει στον όμιλο της Google έχει δεσμευτεί σε οργανισμούς που ασχολούνται με την κατοχύρωση τεχνολογικών ευρεσιτεχνιών να παραχωρήσει την άδεια χρήσης των «standard-essential patents» με δίκαιους και λογικούς όρους και στις υπόλοιπες εταιρείες του χώρου, προκειμένου να συμβάλει με αυτό τον τρόπο στην περαιτέρω πρόοδο της τεχνολογικής βιομηχανίας. Η ανακοίνωση αυτή της Motorola προκάλεσε το ενδιαφέρον της Επιτροπής, η οποία άνοιξε έτσι μια νέα έρευνα. Η Google μάλιστα δήλωσε χθες ότι πράγματι σκοπεύει να μοιραστεί τις κατοχυρωμένες εκ μέρους της ευρεσιτεχνίες και εμφανίστηκε πρόθυμη να απαντήσει σε κάθε ερώτηση της Επιτροπής επί του επίμαχου ζητήματος lawnet.gr

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 10 Οκτωβρίου, 2012

    Η Ελλάδα έχει ένα από τα χειρότερα Συστήματα Απονομής Ποινικής Δικαιοσύνης στην Ευρώπη, σύμφωνα με έρευνα επί της νομολογίας του ΕΔΔΑ

     Ανεξάρτητη έρευνα επί τη βάσει της νομολογίας του ΕΔΔΑ αποφαίνεται ότι η Ελλάδα έχει ένα από τα χειρότερα Συστήματα Απονομής Δικαιοσύνης μέσω των Ποινικών της Δικαστηρίων στην Ευρώπη. Στο ίδιο επίπεδο κινούνται η Βουλγαρία, η Πολωνία και η Ρουμανία και τα πορίσματα συνάγονται από τις διαρκείς παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων της ευθυδικίας και της προσωπικής ελευθερίας. —————————————————————————————————————————————————————   Human rights violations in EU courts double in five years   Independent analysis of criminal justice in European Union finds Greece, Bulgaria, Poland and Romania are worst offenders   Greece, Bulgaria, Poland and Romania are the worst European Unioncountries at delivering justice through criminal trials, according to an independent survey of the union’s courts. States on the eastern fringes of the union emerge as serial offenders in a comparative study of breaches of individuals’ right to liberty and a fair trial recorded by the European court of human rights (ECHR). Delays in bringing cases to trial were the most common reason for critical judgments. In some EU countries pre-trial detention can last for up to four years; others have no legal maximum.   πηγή: Guardian

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 10 Οκτωβρίου, 2012

    H άρνηση προστασίας του απορρήτου

    Αξίζει να αναζητήσει κανείς την ιστορία της θεσμοθέτησης του απορρήτου των επικοινωνιών στην Ελλάδα, ιδίως της διαδικασίας για την δικαστική άρση του, της προστασίας του από διάφορες αρχές, ανεξάρτητες και κλασικές. Θα διαπιστώσει την πλήρη άρνηση της κάθε κυβέρνησης να αντιμετωπίσει το θέμα στις πραγματικές διαστάσεις του: ως μια υπόθεση διαχείρισης ανθρώπινων δικαιωμάτων. Από την μία πλευρά η προστασία της ιδιωτικότητας, εν γένει, περιλαμβάνει φυσικά και το απόρρητο των επικοινωνιών. Από την άλλη πλευρά, όταν τα δικαιώματα κάποιου άλλου προσώπου θίγονται, τότε πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο περιορισμού της ιδιωτικότητας. Το Σύνταγμα δίνει μια προτεραιότητα στο απόρρητο: μόνο για ιδιαίτερα σοβαρά εγκλήματα ή για λόγους εθνικής ασφάλειας επιτρέπεται η άρση του. Επίσης: αποδεικτικά μέσα που συλλέχθηκαν κατά παράβαση του απορρήτου δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται στα δικαστήρια.    Ο εκάστοτε νομοθέτης όμως, έρχεται συνήθως περιστασιακά και αποσπασματικά, να καλύψει μια δεδομένη “επικαιρότητα”. Κάποτε τα ζητήματα απορρήτου συνδέθηκαν με το μεγάλο μεταπολιτευτικό σκάνδαλο της δεκαετίας του ’80. Στη δεκαετία του 1990 υπήρξε πάλι πολιτική επικαιρότητα που οδήγησε στην ψήφιση του πολύπαθου Ν.2225/1994 που ισχύει μέχρι σήμερα, ύστερα από αλλεπάλληλες επεμβάσεις. Στον “δρόμο” προστέθηκαν και νέα νομικά εργαλεία: η νομοθεσία για την προστασία προσωπικών δεδομένων και η λειτουργία της αντίστοιχης ανεξάρτητης αρχής. Παράλληλα, ξεκίνησε η εξάπλωση του Διαδικτύου με την απόδοσή του στην ευρεία χρήση. Οι κυβερνήσεις, κάθε φορά που συνέβαινε κάτι σοβαρό, θεωρούν ότι με διάφορους νομοθετικούς αυτοσχεδιασμούς θα λύσουν το πρόβλημα της εγκληματικότητας. Η εισαγγελία του Αρείου Πάγου, απαντώντας σε ερωτήματα υπηρεσιών, έρχεται να ακυρώσει όσα αναφέρουν οι ευρωπαϊκές Οδηγίες για την προστασία των δεδομένων κίνησης και θέσης, γνωμοδοτώντας ότι αυτά δεν εμπίπτουν στο απόρρητο, άρα κάθε αστυνομικός υπάλληλος μπορεί να παραβιάζει ό,τι θέλει στο διαδίκτυο για να βρίσκει ό,τι χρειάζεται για κάθε αδίκημα, όχι μόνο τα “ιδιαιτέρως σοβαρά” που αναφέρει το Σύνταγμα.   Η υπερρύθμιση, είναι στην πραγματικότητα μη ρύθμιση. Κι όταν αφορά την ενάσκηση ανθρώπινων δικαιωμάτων και κυρίως την επιβολή περιορισμών σε αυτά, η μη ρύθμιση σημαίνει άρνηση προστασίας.    Αναρτήθηκε από e-Lawyer , http://elawyer.blogspot.gr/

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 10 Οκτωβρίου, 2012

    ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΔΣΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΝΑΘΡΟΙΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΩΝ

    ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ Ακαδημίας 60, 10679 Αθήνα Τηλ. 210-33.98.270, 71                                               Αθήνα, 8-10-2012 ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΔΣΑ, ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΥ, ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΝΑΘΡΟΙΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΩΝ   Ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών εκφράζει την έκπληξή του για την αιφνίδια απόφαση των αστυνομικών αρχών να απαγορεύσουν κάθε δημόσια υπαίθρια συνάθροιση σε περιοχές της Αθήνας, με επίκληση λόγων δημόσιας ασφάλειας και μη διατάραξης της κοινωνικοοικονομικής ζωής της πρωτεύουσας, την Τρίτη 09 Οκτωβρίου 2012, από τις 09.00 το πρωί έως τις 22.00 το βράδυ. Το δικαίωμα του ειρηνικώς συνέρχεσθαι κατοχυρώνεται στα άρθρα 11 του Συντάγματος, 11 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και 21 του Διεθνούς Συμφώνου Ατομικών και Πολιτικών Δικαιωμάτων και αποτελεί εκ των ων ουκ άνευ συστατικό στοιχείο της ίδιας της Δημοκρατίας, ενώ, σε κάθε περίπτωση, τυχόν περιορισμοί στο δικαίωμα αυτό μπορούν να επιβάλλονται μόνο στο μέτρο που είναι αναγκαίοι και πρόσφοροι για την εξυπηρέτηση ενός θεμιτού σκοπού σε μία δημοκρατική κοινωνία. Ειδικότερα, ο ρόλος των αστυνομικών αρχών του κράτους συνίσταται στην αντιμετώπιση των εγκληματικών πράξεων και στη σύλληψη των δραστών και όχι στην «προληπτική» περιστολή των ατομικών και πολιτικών ελευθεριών, η οποία προσβάλλει τον πυρήνα του κράτους δικαίου, αν όχι το ίδιο το συνταγματικό πολίτευμα. Με άλλα λόγια, η αστυνομία έχει καθήκον να επεμβαίνει κατασταλτικά, συλλαμβάνοντας όσους αμαυρώνουν τις δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις αποκλίνοντας από τον ειρηνικό χαρακτήρα αυτών και διαπράττοντας ποινικά αδικήματα. Δεν έχει όμως δικαίωμα να απαγορεύει εκ των προτέρων την άσκηση θεμελιωδών δικαιωμάτων και ελευθεριών που κατοχυρώνονται από το Σύνταγμα και το διεθνές δίκαιο. Τέτοιες γενικές απαγορεύσεις, οι οποίες παραπέμπουν σε άλλες εποχές καισυνδέονται όχι με την καταστολή της βίας και της ανομίας αλλά με την παρεμπόδιση των πολιτών να εκφράσουν, με θεμιτά και νόμιμα μέσα, την οργή ή την αγανάκτησή τους απέναντι στην πολιτική εξουσία και στους εξωθεσμικούς καθοδηγητές της, είναι βέβαιο ότι θα επιφέρουν τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από τα αναμενόμενα. Ενόψει των ανωτέρω, καλούμε τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής να ανακαλέσει άμεσα την κατά τα ανωτέρω γενική απαγόρευση δημόσιων συναθροίσεων και πορειών, διασφαλίζοντας το δικαίωμα όλων των Ελλήνων πολιτών να συνέρχονται σε υπαίθριους χώρους και να διαδηλώνουν ειρηνικά και καταστέλλοντας συγχρόνως κάθε εγκληματική πράξη, η οποία διαταράσσει τη δημόσια τάξη και ασφάλεια.                                                                Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                  ΓΙΑΝΝΗΣ Δ. ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ  

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 10 Οκτωβρίου, 2012

    Αυτοτελής φορολόγηση 20% στα εισοδήματα από ενοίκια

      Φοροεπιδρομή και εις βάρος των μικροϊδιοκτητών ακινήτων σχεδιάζουν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και η Τρόικα, προωθώντας ρύθμιση που προβλέπει την αυτοτελή φορολόγηση των εισοδημάτων από ενοίκια με συντελεστή 20%. Σύμφωνα με τον «Τύπο της Κυριακής» η ρύθμιση αυτή σημαίνει ότι οι φορολογούμενοι με εισοδήματα που προέρχονται αποκλειστικά από ακίνητα θα χάσουν το αφορολόγητο όριο των 5.000 ευρώ και τα πρόσθετα αφορολόγητα όρια για τα προστατευόμενα τέκνα! Θύματα μιας τέτοιας εξέλιξης θα είναι όσοι φορολογούμενοι αποκτούν εισοδήματα από 1.000 έως 35.000 ευρώ το χρόνο προερχόμενα από εκμισθώσεις ακινήτων, δηλαδή περίπου 1.000.000 μικροϊδιοκτήτες. Τη ρύθμιση αυτή είχε εισηγηθεί στο υπουργείο Οικονομικών το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο με σχετικές εκθέσεις που είχαν υποβάλει τα τεχνικά κλιμάκια του διεθνούς οργανισμού τον Ιούνιο και τον Οκτώβριο του 2011. Από τη στιγμή που θα εφαρμοστεί η συγκεκριμένη ρύθμιση: • Κάθε ιδιοκτήτης ακινήτων χωρίς παιδιά και με ετήσιο εισόδημα μέχρι 5.000 ευρώ, ο οποίος ήταν μέχρι σήμερα αφορολόγητος, θα πληρώνει φόρο εισοδήματος που θα φθάνει μέχρι και τα 1.000 ευρώ. Ο φόρος αυτός θα προσαυξάνεται περαιτέρω κατά 55% με την επιβολή προκαταβολής φόρου έναντι του επόμενου οικονομικού έτους. Συνεπώς, η τελική φορολογική επιβάρυνση κάθε ιδιοκτήτη με ετήσιο εισόδημα από ενοίκια μέχρι 5.000 ευρώ θα φθάνει τα 1.550 ευρώ. • Κάθε ιδιοκτήτης ακινήτων με ένα παιδί και με ετήσιο εισόδημα μέχρι 7.000 ευρώ, ο οποίος ήταν μέχρι σήμερα αφορολόγητος, θα πληρώνει φόρο εισοδήματος που θα φθάνει μέχρι και τα 1.400 ευρώ. Ο φόρος αυτός θα προσαυξάνεται περαιτέρω κατά 55% με την επιβολή προκαταβολής φόρου έναντι του επόμενου οικονομικού έτους, οπότε η τελική φορολογική επιβάρυνση κάθε ιδιοκτήτη με ένα παιδί και ετήσιο εισόδημα από ενοίκια μέχρι 7.000 ευρώ θα φθάνει μέχρι και τα 2.192 ευρώ. • Κάθε ιδιοκτήτης ακινήτων με δυο παιδιά και με ετήσιο εισόδημα μέχρι 9.000 ευρώ, ο οποίος ήταν μέχρι σήμερα αφορολόγητος, θα πληρώνει φόρο εισοδήματος που θα φθάνει μέχρι και τα 1.800 ευρώ. Ο φόρος αυτός θα προσαυξάνεται περαιτέρω κατά 55% με την επιβολή προκαταβολής φόρου έναντι του επόμενου οικονομικού έτους. Συνεπώς, τελική φορολογική επιβάρυνση κάθε ιδιοκτήτη με 2 παιδιά και ετήσιο εισόδημα από ενοίκια μέχρι 9.000 ευρώ θα φθάνει μέχρι τα 2.700 ευρώ! Προσαυξήσεις • Κάθε ιδιοκτήτης ακινήτων με τρία παιδιά και με ετήσιο εισόδημα μέχρι 12.000 ευρώ, ο οποίος μέχρι σήμερα ήταν αφορολόγητος, θα πληρώνει φόρο εισοδήματος που θα φθάνει μέχρι και τα 2.400 ευρώ. Ο φόρος αυτός θα προσαυξάνεται περαιτέρω κατά 55% με την επιβολή προκαταβολής φόρου έναντι του επόμενου οικονομικού έτους, οπότε η τελική φορολογική επιβάρυνση κάθε ιδιοκτήτη με 2 παιδιά και ετήσιο εισόδημα από ενοίκια μέχρι 12.000 ευρώ θα φθάνει τα 3.720 ευρώ. • Κάθε ιδιοκτήτης ακινήτων με τέσσερα παιδιά και με ετήσιο εισόδημα μέχρι 15.000 ευρώ, ο οποίος ήταν μέχρι σήμερα αφορολόγητος, θα πληρώνει φόρο εισοδήματος που θα φθάνει μέχρι και τα 3.000 ευρώ. Ο φόρος αυτός θα προσαυξάνεται περαιτέρω κατά 55% με την επιβολή προκαταβολής φόρου έναντι του επόμενου οικονομικού έτους, οπότε η τελική φορολογική επιβάρυνση κάθε ιδιοκτήτη με 4 παιδιά και ετήσιο εισόδημα από ενοίκια μέχρι 15.000 ευρώ θα φθάνει τα 4.650 ευρώ. • Οι ιδιοκτήτες χωρίς παιδιά και με ετήσια εισοδήματα πάνω από 5.000 ευρώ και μέχρι 30.000 ευρώ θα υποστούν πρόσθετες φορολογικές επιβαρύνσεις […]

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
  • 10 Οκτωβρίου, 2012

    ανασφάλιστο αυτοκίνητο

    «Τσουχτερό» πρόστιμο σε όσους έχουν ανασφάλιστο αυτοκίνητο                 Πηγή: Express.gr  24/09/12-07:01 ΠΡΟΣΤΙΜΑ 250 ευρώ θα κληθούν να πληρώσουν 2.000.000 ιδιοκτήτες οχημάτων που κυκλοφορούν ανασφάλιστα σε ολόκληρη τη χώρα. Μέσα στον Οκτώβριο αναμένεται να εκδοθεί υπουργική απόφαση για την επιβολή προστίμων στα ανασφάλιστα ΙΧ, τα οποία θα πρέπει να καταβληθούν από τους φορολογούμενους μέσα σε διάστημα οκτώ ημερών. Το σχέδιο προβλέπει επίσης βαριές ποινές (πρόστιμο του ΚΟΚ, αφαίρεση πινακίδων, διπλώματος και άδειας κυκλοφορίας για 10 ημέρες) σε όσους αγνοήσουν την προθεσμία των 8 ημερών. Ειδικότερα, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων θα αποστείλει ταχυδρομικώς επιστολή προς τους ιδιοκτήτες των εμφανιζόμενων ως ανασφάλιστων αυτοκινήτων οχημάτων και θα τους καλεί να εμφανιστούν στις ΔΟΥ και να δώσουν στοιχεία και εξηγήσεις μέσα σε οκτώ ημέρες για το εάν έχουν ασφαλιστεί κανονικά αλλά δεν φαίνονται στα αρχεία ή για κάποιο λόγο εξαιρούνται νομίμως από την ασφάλιση του οχήματός τους (π.χ. διπλωματικό σώμα, δημόσια υπηρεσία κ.λπ.). Επίσης, σε περίπτωση απόσυρσης ή καταστροφής ή κλοπής ή μεταβίβασης ή κατάθεσης πινακίδων αυτοκίνητου οχήματος, ο ιδιοκτήτης του εμφανιζόμενου ως ανασφάλιστου οχήματος θα πρέπει να παραδώσει ακριβές φωτοαντίγραφο των κατά περίπτωση δικαιολογητικών στην αρμόδια ΔΟΥ. Μόλις πληρώσει το πρόστιμο των 250 ευρώ, ο ιδιοκτήτης του ΙΧ θα επιλέγει μια ασφαλιστική εταιρία, στην οποία θα καταθέτει το παράβολο που πλήρωσε στην εφορία και στη συνεχεία θα υπογράφει νέο ασφαλιστικό συμβόλαιο. Από την πλευρά της η ασφαλιστική θα καταβάλλει το παράβολο στο Δημόσιο και θα ενημερώνει το Κέντρο Πληροφοριών για κάθε ανασφάλιστο όχημα το οποίο θα αποκτά σήμα ασφάλισης. Στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης του ανασφάλιστου οχήματος αγνοήσει το κάλεσμα της εφορίας, θα επιβάλλονται πρόσθετες κυρώσεις όπως αφαίρεση της άδειας οδήγησης, της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων του οχήματος, που θα αποδίδονται στο δικαιούχο μόνο αφού προσκομιστεί το ειδικό σήμα ασφάλισης.  Αν περάσουν 20 μέρες και ο δικαιούχος δεν εμφανιστεί για την παραλαβή των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας, η αστυνομική αρχή θα αποστέλλει τις πινακίδες κυκλοφορίας προς φύλαξη στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών, από όπου θα επιστρέφονται μόνο με την προσκόμιση από τον ενδιαφερόμενο του ειδικού σήματος ασφάλισης. Από το μέτρο αυτό εκτιμάται ότι στα ταμεία των ασφαλιστικών εταιριών θα εισρεύσουν έσοδα της τάξης των 300.000.000 ευρώ. Οι εισηγητές του σχεδίου εκτιμούν ότι θα υπάρξουν σημαντικά οικονομικά οφέλη και για το Δημόσιο, τόσο από την πληρωμή του παραβόλου όσο και από τους φόρους επί των ασφαλίστρων και εν τέλει από τη φορολόγηση των κερδών που θα έχουν οι ασφαλιστικές εταιρίες από τη δραστηριότητά τους αυτή. Του Στέλιου Κράλογλου

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ